Behandling

Mer
7 år 5 månader sedan #877129 av spasy
Behandling skapades av spasy
Vad kan vara bäst behandling om man är schizotypal och borderline?

Min psykolog lyssnar endast för närvarande, när jag undrade vad hon gör med allt jag säger
blev hon intresserad av varför jag undrade det.

Lite paranoid kanske, men hon sa allt stannade hos henne och att det var för att hon skulle utvärdera
hur hon bäst skulle kunna hjälpa mig.

Har möte med läkare och psykolog om två veckor.
Jag vill komma fram till något vettigt med allt detta.

Skulle vilja känna riktig glädje någon gång under livet, det ska ju existera ett sådant tillstånd.

Just nu verkar jag förstöra allting för alla.
Mer
7 år 5 månader sedan #877164 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Behandling
Mitt ex hade borderline och en gång låg vi på samma avd innan jag lärde känna henne och hon stod då på gamla tiders depå neuroleptika, men hon har inte längre kontakt med psykiatrin och hon får injektioner med Behepan, ett B12 vitamin, det påverkar stort hennes humör och hon mår bättre på det om man nu skall tro det. Hennes Gyn ger henne injektionen.

Vid vitamin B12-brist drabbas myelinsyntesen, vilket troligen är förklaringen till flera av symtomen, som ofta är neuropsykiatriska.[2]

[url:3i4rljjp]http://sv.wikipedia.org/wiki/Vitamin_B12-brist[/url:3i4rljjp]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 5 månader sedan #877264 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Behandling
Dialektisk beteendeterapi brukar ges med borderline. Men 44 % av de med borderline kan ha bipolär istället.
Det har nyss kommit en svenska bok om borderline.

www.viska.se/nyheter1/17-debatt/6662-psy...lexitet-i-taenkandet

www.viska.se/nyheter1/16-diagnostik/6407...ne-kan-vara-bipolara
Mer
7 år 5 månader sedan #877320 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Behandling
Vill i detta sammanhang säga att mitt ex numera är vegetarian. Vilket kan ha inverkan på B12 brist.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum