ECT...

Omröstning: Har du fått ECT?

Ja
7 26.9%
Nej
19 73.1%
Totalt antal röstare: 26
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
  • RainDrops
  • Besökare
  • Besökare
5 år 1 månad sedan #1135639 av RainDrops
Svar från RainDrops i ämnet ECT...
Skönt att det är över! Ja mina antidepressiva hjälper så jag kan andas emellanåt! Ibland vill man bara ge upp. Nu är det elva år sedan jag la ned det här med heroin! Så jag har gått igenom helvetet när jag la av med detta! Så depression borde vara enkelt men det är också ett helvete! Sedan ångest och panikångest!
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1135641 av Cider
Svar från Cider i ämnet ECT...
Ja tillfälligt i alla fall så det är skönt. Det jag behövde var en annan människa ett prata med och bli förstådd av (utan en sådan orkade jag inte leva och jag hittade ingen på egen hand i min omgivning utan var/är hänvisad till psykiatrin)

Låter som en jättebedrift att sluta med heroin. Va det din självmedicinering?

Om du hittills bara fått ssri mot depressionen finns det väldigt mkt mer att testa.
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Cider.
  • RainDrops
  • Besökare
  • Besökare
5 år 1 månad sedan #1135644 av RainDrops
Okey! Ja jag ska till min psykolog imorgon! Jag har varit slarvig med att gå till honom, men min hyresvärdinna säger han verkar bra.

Ja det var självmedicinering som gällde och en nypa övernaturliga krafter om det finns och mirakel och tur och allt man som människa inte fattar vilken tur man har och så!

Väldigt mycket mera?
Mer
5 år 1 månad sedan #1135748 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet ECT...
Motion har effekt mot depression och snart kan en nässpray eketamin komma som alternativ till ECT
Mer
5 år 1 månad sedan #1135783 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet ECT...

Admin1 skrev: Det är 20-25 %, som inte får effekt av antidepressiva och då kan man ge narkosmedlet Ketalar eller ECT. Men depressioner går över så småningom.


Psykoser går väl också över med tiden? D v s om man räknar det i år? Själv fick jag en psykos 14 år gammal, men den gick över på ett halvår.
Mer
5 år 1 månad sedan #1135784 av Geta
Svar från Geta i ämnet ECT...
Psykoser kan gå över på några månader eller vara hela livet.