Vad behövs för hemtjänst?

Mer
4 år 4 månader sedan #1212875 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad behövs för hemtjänst?
Jag diskar en gång per dag. Kan du inte diska i etapper. Du diskar så länge du orkar. Sedan vila. Sedan diska hur länge du orkar osv.
Mer
4 år 4 månader sedan #1212877 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad behövs för hemtjänst?
Jag diskar också en gång per dag. Brukar lägga disken i blöt en stund innan. Tror inte att man kan få hemtjänst för diskning bara.
Mer
4 år 4 månader sedan #1212879 av Klanggedin

Admin1 skrev: Jag diskar en gång per dag. Kan du inte diska i etapper. Du diskar så länge du orkar. Sedan vila. Sedan diska hur länge du orkar osv.


Kan ju säga det att vi dåligt skick och dålig vardag skiter man till slut i att diska... Det är som att om hela dagen ska gå till att diska, städa etc.... Det är låg funktionsnivå helt enkelt... Kan nog tycka i värdering att hemtjänst inte är ett dumt alternativ...

Men fan vet jag... har haft det själv och det slutar som med alla andra människor för mig...
Mer
4 år 4 månader sedan #1212935 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad behövs för hemtjänst?
Jag tog tid nyss, när jag diskade dagens disk. Det tog 2 minuter. Men det finns engångstallrikar och bestick att köpa.
Mer
4 år 4 månader sedan #1212936 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad behövs för hemtjänst?
Om man vill spara på disk, kan man äta direkt ur kastrullerna. Regissören Susanne Osten fick leva på burkmat som barn, när hennes mamma var sjuk i schizofreni.