Feber

Mer
4 år 1 månad sedan #1226842 av memphis
Svar från memphis i ämnet Feber
Jag hängde upp en extra gardin för balkongdörren och genast vart det varmare här inne.
Mer
4 år 1 månad sedan #1226843 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Feber
Coolt. Alla klagar på min lgh är för varm. Ändå har jag luftluckan öppen?
Mer
4 år 1 månad sedan #1226887 av wasp
Svar från wasp i ämnet Feber
Min lägenhet är kall. +19,8 C mitt i det enda rum jag har.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1226906 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Feber

MsTibbs skrev: Jaaa.... men det är kallare ute nu än då, så det borde vara tvärtom isf?


Runt nollan ute känns alltid kallt och fuktigt inne, ingen värme för att spara pengar kan hyresvärden sänka temperaturen på vattnet på elemetenten det innebär att luften över elementet upp över fönstret det är rätt väg, iställlet inte orkar det pga för låg värme på elemnten, då går i ställlet luften ned och det kallas för kalldrag

Hyresvärden kommer undan med att temperaturen håller 21 grader här klagade alla även jag. Mötte kvartersvärden och sade ovanstående han sade Nisse du vet inte hur rätt du har men det finns ingen ekonomi i det. Till slut klagade folk mangrant och så mycket att de var tvugna att tänka till de bytte till andra ventiler i elementen det var gjort innan, efter det kunde vi själva inte reglera värmen på elementen vilket vi kunde innan då klagade vi ju inte han
gick runt med en datalista och ställde in ventilen, då började alla klaga då de för att spara på varmvattnet sänkte kostnaden och därmed sparade bolaget pengar vi satt i kalldrag och frös.

Sedan bytte de igen ventilerna satte en dosa på en garderobsvägg och numera varmt och gott igen.



När det är 8 grader minus har här alltid varit varmt och gott inne då istället som vid nollan då kan det vara kallt pga kalldrag 8 minus måste de öka värmen på elementen det driver ut fukten som är runt nollan vid nollan pga fukten alltid känns det kyligt,. vid minus 8 måste för att hålla lagstadgad temperatur högre värme då vänder luftströmmen går uppåt vid vid och över elementen driver ut fukten resultat go värme inomhus.

Det visste jag redan när jag växte upp.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 månad sedan #1226908 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Feber
Usch wasp. Kall lägenhet är det värsta. Min fd hyresvärd så jag kunde ta på mig väntar när det var 16 grader inne.