"nåt tråkigt att berätta"

Mer
3 år 8 månader sedan #1271380 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet nåt tråkigt att berätta"
For 10 år siden var Uppsala arnestedet for KBT i Sverige. Det ble sett som svaret på alt. I dag har man gått mer bort i fra det. Foretrekker psykiatere, men for meg har vel egentlig nevrologer vært viktigst.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1271381 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet nåt tråkigt att berätta"
Men kuratorn är kvar tills september? Be kuratorn att tala med chefen att du verkligen behöver en fortsatt samtalskontakt efter kuratorn slutar på jobbet.
Mer
3 år 8 månader sedan #1271382 av Pysen_87
28 augusti är hennes sista dag..... chefen tycker som sagt inte att den sortens terapi är nödvändigt..
Mer
3 år 8 månader sedan #1271383 av Geta
Svar från Geta i ämnet nåt tråkigt att berätta"
Det handlar nog om pengar. Det blir för dyrt.
Mer
3 år 8 månader sedan #1271384 av Nissegossen
Det sjukhus du ligger på vid psykos har en kyrka, gå dit de är alla utbildade för att prata med patienter på sjukhuset har samma tystnadsplikt som övrig personal på sjukhuset gå dit och prata, tala om för dem att du vill ha ett bollplank att tala med. Detta gjorde jag, jag fick en utbildad psykolog, hon hade en tjänst som var att likna med chef för de andra, nu kan jag direkt säga att det går lika bra med någon annan som är där. Kan säga att vi pratade en gång i veckan en 5-6 år och vi slutade på min begäran. kostnad 0 kronor Svenska kyrkan betalar. Även om du inte är kristen, du kan till och med gått ur Svenska kyrkan samt numer finns det för andra religioner också. Mitt tips gå dit och prata, som en sade utav de andra, det duger med bara en åsna det behöver inte vara en kristen åsna utan vilken åsna som helst. Hittar du inte dit, skriv till mig vilket sjukhus det är så tar jag reda på det och då får du telefon numret dit, detta även om jag måste ringa mitt förra bollplank, jag autar inte henne. Men vet hur jag får tag i henne och kan ringa hennes nummer

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1271387 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet nåt tråkigt att berätta"

Pysen_87 skrev: 28 augusti är hennes sista dag..... chefen tycker som sagt inte att den sortens terapi är nödvändigt..


Vilken sort terapi då? Har chefen föreslagit annan hjälp och stöd istället?