Hjärnkolls föreläsningar ökar kunskapen om psykisk ohälsa

Mer
3 år 6 månader sedan #1290049 av Nissegossen
Hjärnkolls ambassadörer har alla en sak gemensamt. De vill och kan berätta om sina egna erfarenheter av psykisk ohälsa – antingen sin egen eller som anhörig. Som föreläsare bidrar ambassadörerna till att öka förståelsen för hur det kan vara att leva med psykisk sjukdom eller psykisk funktionsnedsättning. Både det svåra, men också det som gjort positiv skillnad för personens återhämtning och psykiska hälsa

` storynews.se/hjarnkolls-forelasningar-ok...=Modul&utm_content=2

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 6 månader sedan #1290051 av Cosmos
Jag är hjärnkollambassadör och brukar delta i dess olika aktiviteter t ex Galenfestivalen och psykiatriveckan. Vår förening är lite frånkopplad riks och har därför fria händer att skapa våra egna evenemang. Själv brukar jag mest spela och sjunga men har också hållit två föreläsningar. Var jättenervös då och det gick väl sådär. Föredrar att spela.
Mer
3 år 6 månader sedan #1290086 av Admin1
Det verkar mest vara unga kvinnor, som är ambassadörer.
Mer
3 år 6 månader sedan #1290130 av Geta
När man är mycket ung är man mitt i mardrömmen. Kan det inte behövas lite äldre ambassadörer, där det akuta skedet är över.
Mer
3 år 6 månader sedan #1290141 av Cosmos
Nej, här är det kvinnor i de flesta åldrar som är ambassadörer. De unga kvinnorna håller väl hov i Stockholm...