Psykologer som just fått examen

Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1290603 av Moonlight2
Hej, jag undrar vad ni tycker om att prata med nyutbildade psykologer och terapeuter. Känner ni att ni kan ventilera er för dom och bli förstådda eller vill ni prata med någon som har lång erfarenhet inom yrket. Jag tänker såhär, om ni får möjlighet att prata med en psykolog och ni får höra att det är en ung nyutexaminerad psykolog som just avslutat sina studier. Tackar ni nej eller tycker ni att det kommer funka utmärkt fast dom inte har någon lång erfarenhet.
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Moonlight2.
Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1290606 av Geta
Har inte haft någon koll på hur länge mina psykologer eller psykoterapeuter varit aktiva. Jag skulle nog lita även på en ung person.
De har ändå 5 års utbildning och måste vara utbildade i det senaste.
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Geta.
Mer
3 år 5 månader sedan #1290616 av Amandara
Nej. Går fetbort. Man behöver ha levt för att förstå. Livet. Vi är så mycket mer livserfarna än nyutbildade psykologer fast de sitter på höga hästar och har makt. De förminskar oss och våra bryderier. De har inte varit i livets utmarker som vi. Vi är så mycket mer livserfarna. Vi har fått skapa återhämtningshjulet för oss själva på egen hand, det kan inte komma något psykologyngel och sätta sig på en då. För det är det de gör. Psykologerna.
Mer
3 år 5 månader sedan #1290620 av krokus
När jag var nyinsjuknad gick jag till en PTP-psykolog. Hon var rätt kass. Det var hon som gjorde Wais-testet på mig.

Men ännu värre var kuratorn på den mottagningen! Ibland undrade jag om det var vakuum mellan hennes öron. Nej, jag fick inte byta, varken psykolog eller kurator.
Mer
3 år 5 månader sedan #1290623 av Geta
Tycker att unga personer inom vården kan vara ganska ödmjuka.
Mer
3 år 5 månader sedan #1290658 av memphis
Gillar inte att få en nybildad psykiatriker utan erfarenhet. Skulle nog kännas likadant med en psykolog. Bättre om den är lite äldre än mig själv.