Psykologer som just fått examen

Mer
3 år 4 månader sedan #1300582 av Amandara
Jag har nog haft otur med psykologer. Jag känner en privat som är klok, sympatisk och engagerad.
Mer
3 år 4 månader sedan #1300585 av Geta
Det är klart att psykologer och annan sjukvårdspersonal inte ska blanda ihop sig privat med patienter/klienter.
Mer
3 år 4 månader sedan #1300592 av krokus
Den psykolog som jag gick till i tre år, plus några gånger till nu under hösten, var mycket bra! Utöver att hon såg mig, var hon även rolig att gå till. Det gav mycket att få och göra hemuppgifter/"läxor".

Under hösten 2016 var jag självmordsbenägen. Tack vare henne plus en psykiater på affektiva mottagningen blev jag inlagd på avdelning. Jag är och var psykospatient, men min dåvarande psykiater vab:ade och därför fick en annan läkare kliva in. Hade det inte varit för psykologen skulle jag säkerligen varit död några dagar senare.

Men nu har psykologen bytt jobb. Får se vad som händer med mig, om jag får börja hos nästa psykolog på mottagningen eller inte.
Mer
3 år 4 månader sedan #1300606 av zoegas
Aldrig nånsin jag går till en psykolog igen. Helt meningslöst.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 4 månader sedan #1300627 av Amandara
Jag pratar inte med vården om mina verkliga problem. Pratar bara om sånt jag är safe med. Det som är känsligt för mig själv håller jag för mig själv.
Mer
3 år 4 månader sedan #1300668 av Admin1
Jag har aldrig varit till psykolog eller kurator. Bara psykiater och ett par sjuksköterskor, som intervjuat mig till psykosregistret.