Ok nu är det ganska så körigt

Mer
15 år 6 månader sedan #148623 av maktlös
Jag har tydligen gjort en stackars tjej på smällen.
Hon har förklarat att hon inte vill göra abort.

Det känns lite körigt nu.
Mer
15 år 6 månader sedan #148625 av Isa-Alise
Grattis!

Barn är en gåva... fint att du kommer att få bli förälder!!! Det är inte alla förunnat...

Jag hoppas att du kommer att vilja ha kontakt med barnet. Det ger så mycket att få se en liten växa upp...

Även om du inte vill vara kvar i relationen med tjejen så kan det här bli något riktigt fint för er båda...
Mer
15 år 6 månader sedan #148626 av maktlös
Vi har aldrig haft en relation. Det hela var ett stort misstag. Vi hade sex som tidsfördriv på en gemensam kompis fest och ja nånting gick juh inte som det skulle.. Jag känner faktiskt inte människan annat än vid förnamn.

Jag har försökt förr med barn, jag kan inte ta hand om barn det funkar inte för mig. Förstår inte hur det funkar.

Min bror råkade ut för samma grej nu har han för sig rätt bra kontakt med sin son men min bror har inte samma "problematik" som mig. Visst det tog 10 år innan min bror och hans son började umgås.

Jag har faktiskt inte tid, råd, lust med barn nu. Hur illa det än låter.
Det var det första jag sa till henne med nu när hon kom fram med detta.
Mer
15 år 6 månader sedan #148628 av Isa-Alise
Hon kan ändå välja att behålla barnet. Jag tror inte du blir skyldig så mycket underhåll, det brukar anpassas efter inkomsten. Om du har låg sjukersättning blir det nog inte många kronor för din del, hon får något som heter bidragsförskott istället.

Det du kan göra är att finnas till, skicka en julklapp eller en födelsedagspresent till barnet, och be att få kort på barnet då och då... du kanske upptäcker en dag att du vill ha mer kontakt... även om det inte känns så nu...

Barn blir inte till av en slump... jag tror de väljer den livssituation som de föds in i från ett liv före jordelivet... Den kommande lilla parveln har nog valt just dig till sin far....
Mer
15 år 6 månader sedan #148629 av maktlös
Jag jobbar heltid och har ändå rätt så tajt med pengar. Har både lokalhyra och min egen lägenhet att betala på. Sedan har jag CSN och lite sånt annat som man brukar ha. Vart stämd av skattemyndigheten på 26 stora och ja det är väldigt tajt just nu.

Känns som att detta kunde kommit vid en annan tidpunkt.
Klart jag vill träffa mitt barn ibland men då på mina villkår.

Detta kunde gärna vänta ett år eller två tills man får lite ordning på saker och ting.
Mer
15 år 6 månader sedan #148630 av Isa-Alise
Förstår hur du känner...

Ibland spinner inte nornorna våra livstrådar såsom vi i stunden önskar...

Men det man inte kan ändra på gör man väl i att försonas med och acceptera...

Nya dörrar öppnas som man inte trodde fanns där... kanske även ekonomin kommer att ordna sig... har du någon hobby som kan vara till hjälp? Eller något ämne som du kan undervisa i? En studiecirkel vid sidan av den ordinarie inkomsten kan ge ett välkommet tillskott med pengar...