Stigma eller okunskap eller vad?....

  • Solblomma
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #11757 av Solblomma
Stigma eller okunskap eller vad?.... skapades av Solblomma
Jag vill skriva om en vän jag haft. Det handlar alltså inte om en kärleks relation. Men jag undrar lite om hans bemötande eller avståndstagande av mig beror på stigma eller okunskap. Är lite ledsen nu vet inte om vi är vänner längre. han kom hit och vi hade en rolig intressant diskussion. jag kände att vi var på samma plan... men så sa jag att jag inte visste längre om han verkligen kände mig. Eftersom vi möts under en period då jag mådde dåligt. och nu är jag enligt psykolog frisk. (Men ,med mediciner)Och jag känner själv att mår bra och inte är så där rädd längre som förut när vi träffades.... Han sa att han inte frågat mig om jag ville följa med på krogen med vänner och så för att han varit rädd att jag skulle börja må dåligt. Sen frågade jag om det var ok för honom att vi pratade om känslor för att jag var så van vid det... visste inte hur det var med honom... Då kände jag att han atackerade mig och sa att man ska inte skulle analysera sig själv för mycket osv.....Han har någon teori om att folk som mår dåligt är självupptagna. han ser sig själv som inte självupptagen... och nu vet jag inte om vi kommer träffas mer.. är trött på att ringa och få höra att han inte har tid... vet inte riktigt vad jag vill med det här inlägget. Kanske skriva av mig någonstans. Är rädd att det är så med folk i allmänhet. Att jag har hamnat utanför det normala godtagbara... och inte går att förstå sig på och därför blir någotslags måltavla för allenhanda anklagelser som att vara för självupptagen...En sån som man inte kan ta med på krogen för att man kan börja må dåligt... är inte det mitt problem? jag kan ju tacka nej om jag känner så....Det är förvirrande. Sånt här för jag vet aldrig om det är nåt med min personlighet eller om det är stigmat och okunskapen? Förvirrad och kränkt.
  • Solblomma
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #11762 av Solblomma
Svar från Solblomma i ämnet Stigma eller okunskap eller vad?....
Jag grät lite och nu känns det jätteskönt i hjärtat. Så ni behöver inte svara för min skull längre.... men lite läskigt är det. Har inte blivit så öppet konfronterad med stigmat förut....Om det nu var det som sagt.
  • Solblomma
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #11770 av Solblomma
Svar från Solblomma i ämnet Stigma eller okunskap eller vad?....
OBS! ignorera detta ilägg! Jag har kanske missuppfattat allt...Om jag var medlem skulle jag radera det!
Mer
18 år 11 månader sedan #11781 av Undrande
Mja det var tur att du inte var medlem då...

tanken var intressant