Ni som har barn, hur funkar det för er?

Mer
3 år 5 månader sedan #1297911 av memphis
Att ha en hund är tillfredsställande nog för mig. Hon är min bästa kompis och samtidigt lite som ett barn om behöver omsorg och kärlek.
Mer
3 år 4 månader sedan #1304292 av Richard
Mina katter räcker för mig!
Mer
3 år 4 månader sedan #1304297 av krokus
Min hund är för svartsjuk för att jag ska kunna få barn. Han skulle nog känna sig åtsidosatt. Min sambo och jag får inte sova bredvid varandra, hunden ligger alltid mellan oss.
Mer
3 år 4 månader sedan #1304308 av Cosmos
Har då aldrig velat ha barn. Vissa som är mammor blir jävligt provocerade när jag säger så. Tittar vredgat på mig och tycker uppenbarligen att jag är en okänslig och egoistisk typ.

Men är det inte egoistiskt att skaffa barn? En liten förlängning av en själv som lever vidare. Det är nog svårt att vara förälder och hålla rätt distans till barnet.
Mer
3 år 4 månader sedan #1304312 av memphis
Ja jag tycker också att det i grunden är av själviska skäl som människor skaffar barn. Det är något de vill ha. Men sen när barnet väl är fött så byts den själviskheten ut mot att vara helt fokuserad på barnets behov.
Mer
3 år 4 månader sedan #1304316 av Klanggedin
Det är naturligt att vilja ha barn... Men situationen är så komplicerad när man har schizofreni att man förstår omöjligheten eller knappheten...

Själv har jag varit upptagen av att ekonomin aldrig skulle räcka till och för guds skull, jag har inte ens en flickvän...