Ni som har barn, hur funkar det för er?

Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1223792 av Geta
Tror inte att mamman kan ta antipsykotika under graviditeten. En gång, när jag var inlagd var det en kvinnlig patient som berättade att hon gjort abort på grund av att hon tagit antipsykotika under graviditeten. Hon vågade inte föda barnet med eventuella skador av medicinen.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Geta.
Mer
4 år 2 månader sedan #1223816 av krokus
Geta,
Det är nog värst att ta antipsykotiska mediciner i slutet av graviditeten. Jag har läst att barnet kan vara stel vid födseln och att det är övergående, om mamman tog antipsykotika under graviditeten. Det kanske är värre med benso eller morfin?
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1223821 av Nissegossen

Geta skrev: Tror inte att mamman kan ta antipsykotika under graviditeten. En gång, när jag var inlagd var det en kvinnlig patient som berättade att hon gjort abort på grund av att hon tagit antipsykotika under graviditeten. Hon vågade inte föda barnet med eventuella skador av medicinen.


Geta, skräckpropaganda.

Barnet har sitt eget blodsystem och därför behöver inte medicinen gå rätt in i barnet självklart med påverkan från modern men barnet i magen är en egen individ
sv.wikipedia.org/wiki/Moderkaka

Fakta lakemedelsboken.se/kapitel/gynekologi/sj...itet_och_amning.html

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 2 månader sedan #1223822 av Geta
Ska man inte vara försiktig med mediciner som kan skada barnet under graviditeten?
Mer
4 år 2 månader sedan #1223827 av Nissegossen

Geta skrev: Ska man inte vara försiktig med mediciner som kan skada barnet under graviditeten?


Jo, men inte eget tyckande i första hand ge fakta inte tyckande i detta eller kanske tro i den del fall.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1223831 av Geta
Jag har inte tyckt någonting. Jag berättade bara om en medpatient i psykiatrin som var skrämd av medicinen som hon fått i sig under graviditeten.