Kan inte sluta tänka på barn....och OM

Mer
3 år 7 månader sedan #1273163 av Melody
Tänker mkt på sistone på hur underbart det vore att ha barn. Frågan är bara om det är smart? Ja, om man trots oddsen hittar en god partner och allt.

Jag tänker att barnet kanske far illa om man är lite skadad av sjukdomen fortfarande. Trots att jag är i remission så här jag svårigheter.
Ett par exempel:
-Svårt med kollektivtrafik
-Svårt röra mig ute i okända trakter(får lite panik)

Å andra sidan, folk som är rullstolsburna har ju fått barn framgångsrikt. Men allt är väl relativt. Begränsningar är inte likvärdiga.
Är inte det viktigaste att barnen får kärlek?


Vad tycker ni?
Mer
3 år 7 månader sedan #1273164 av Miika
Är också bebissugen
Mer
3 år 7 månader sedan #1273168 av mopa
Har aldrig viljat ha barn,. tycker inte om barn. Det är nog nåt fel på mig. Men jag saknar inte barn.
Mer
3 år 7 månader sedan #1273173 av Lejonhjärta
Förstår dig, mopa.... Känner samma sak. Jag gillade inte ens barn när -jag- var ett barn.
Mer
3 år 7 månader sedan #1273176 av Geta
Har träffat många psykiskt sjuka. Oftast har barnen blivit omhändertagna av fosterfamilj och i en del fall har mamman fått överlämna barnet till pappan som har haft bättre förmåga att ta hand om barnet.
Mer
3 år 7 månader sedan #1273178 av memphis
Det är nog viktigt när man är psykiskt skör och vill ha barn att man har en psykiskt frisk partner att dela bördan med. Tror inte på att två psykiskt sjuka ska orka med barn, då blir det socialen inblandad.