Hur berättar man...

Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1280774 av Kattis35
Hej jag har träffat en hel underbar kille. Vi Har chattat med varann och vi ska ha en dejt framöver. Jag borde ju berätta att jag haft en psykos o att det är därför jag går hemma. Jag gruvar mig jättemycket men jag ville inte berätta allt på engång för att jag var rädd att han skulle bli avskräckt...
Jag ville att han skulle lära känna mig lite innan jag berättar. Ska ja berätta detta innan vi ses? Eller ska jag vänta?
Vad tycker ni?
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Kattis35.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1280775 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hur berättar man...
Jag är ingen expert på området, men jag hade nog väntat. Tror inte man behöver berätta allt på en gång. Bättre ta lite efter hand och vissa saker är bättre att berätta när man träffas så man kan se personens reaktion. Då får man också bättre möjlighet att förklara exakt vad det handlar om. Lycka till!

Sen beror det förstås på hur länge ni har haft chatkontakt också, pratar vi om veckor eller månader? Sen också vilken typ av samtal ni har, om ni pratat om djupare saker.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1280777 av Kattis35
Svar från Kattis35 i ämnet Hur berättar man...
Vi har chattat några veckor ....och jag sa att jag gick sjukskriven. Han frågade då varför. Då sa jag att jag gått rejält in i väggen... tänkte att jag skulle berätta mer om det sen. Kändes fel att ta upp nåt sånt på första samtalet...nä än så länge inte så jätte djupa saker har vi pratat om...
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Kattis35.
Mer
3 år 7 månader sedan #1280778 av Vierja
Svar från Vierja i ämnet Hur berättar man...
Zoidar har rätt, absolut ingen berättar allt för varandra de första gångerna man träffas.
Normal person eller inte, tänk inte så mycket på det just nu. Se hur kompatibla ni är osv.
Om förhållandet varar så är det något annat, men tills dess kommer du veta mer om hur du ska hantera det.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1280780 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hur berättar man...

Kattis35 skrev: Vi har chattat några veckor ....


Tycker själv inte det är en så stor sak med psykos, tycker han om dig tror jag inte spelar så stor roll för honom. Jag har själv varit lite typen, berätta allt på en gång och det har blivit för mycket. Det är ju inte så man lär känna någon, utan det får ta lite tid.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 7 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 7 månader sedan #1280781 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Hur berättar man...
Berätta inget från början! Se tiden an. I början låter man det hela mogna. Tids nog kommer vardagen och ni lär känna varann. Men om han frågar varför du verkar vara ledig för jämnan så får du väl berätta så odramatiskt som möjligt men inte innan ni träffats! "That was then, but this is now," Om han är en bra kille håller han för detta. Jag menar, du har ju knappast syfilis eller något annat hemskt.