Hur berättar man...

Mer
3 år 7 månader sedan #1280853 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hur berättar man...

Cosmos skrev: Det finns en del som säger att de är friska genom medicin. Har själv aldrig uttyckt mig så, men man är ju olika


Det beror lite på vem jag pratar med. Pratar jag med arbetsgivare är jag frisk med medicin. Pratar jag med familj och vänner har jag en psykossjukdom.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 7 månader sedan #1280895 av Kattis35
Svar från Kattis35 i ämnet Hur berättar man...
Är faktiskt lite osäker hur många psykoser jag haft. Har ju varit inlagd o varit gränspsykotisk. Men sista 8 åren har jag inte varit inlagd...
Manisk har jag varit... om det har varit hypomani eller riktig mani osäker...
Mer
3 år 7 månader sedan #1280897 av Skellington
Svar från Skellington i ämnet Hur berättar man...
Var bara ärlig
Mer
3 år 7 månader sedan #1280975 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hur berättar man...
Ärlig, ja.

Men jag skulle nog vänta med att berätta att du har en psykossjukdom till när ni väl träffas! Jag tror att det är mindre bra att ta upp det på en chatt. Då ser du inte hur han reagerar.

Lycka till! :)
Mer
3 år 7 månader sedan #1281014 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Hur berättar man...
Skulle du berätta att du har hemorojder på första dejten? Nä kanske 7nte. Man har ingen förpliktelse att berätta att man har en psykossjukdom. Med de attityder som finns om det. Gått i väggen räcker. De flesta har något fel på sig men pratar de desperat om det? Nej. Man visar väl upp annat tänker jag. Det är inte ens säkert att det blir något och då har man outat sig i onödan. Vänta och känn in tycker jag.
Mer
3 år 7 månader sedan #1281016 av Skellington
Svar från Skellington i ämnet Hur berättar man...
Att vara ärlig innebär inte att berätta allt om sig själv. Det innebär att berätta om sig själv bara.