Hur berättar man...

Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1280784 av Kattis35
Svar från Kattis35 i ämnet Hur berättar man...
Nä han frågade.mig om jag ville ses? På en dejt... jag sa att jag inte riktigt var redo på studs men att jag absolut ville gå på dejt med honom. Jag vill helst vänta 1 eller 2 månader till.... innan dess...

Har ju inte bara haft en psykos utan har ju schizoaffektiv syndrom... ännu svårare att berätta
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 7 månader sedan #1280786 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hur berättar man...

Kattis35 skrev: Nä han frågade.mig om jag ville ses? På en dejt... jag sa att jag inte riktigt var redo på studs men att jag absolut ville gå på dejt med honom. Jag vill helst vänta 1 eller 2 månader till.... innan dess...


Ok, då hade jag berättat över chatten. Jag skulle uppfatta det negativt om jag chattade med en tjej i 2 mån och hon inte sa något om sin psykossjukdom, men det är jag det.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1280787 av Kattis35
Svar från Kattis35 i ämnet Hur berättar man...
Jag får försöka ta mod till mig att berätta. Sen får man se hur han reagerar. Men jag väntar nog några enstaka veckor än. Känns lite tidigt fortfarande...men det är lättare att berätta att man haft en psykos. Svårare att berätta att man har en psykossjukdom... det känns mycket värre på nåt vis.
.
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Kattis35.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1280788 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hur berättar man...

Kattis35 skrev: Jah Får försöka ta mod till mig att berätta. Sen får man se hur han reagerar. Men jag väntar nog några enstaka veckor än. Känns lite tidigt fortfarande...men det är lättare att berätta att man haft en psykos. Svårare att berätta att man har en psykossjukdom... det känns mycket värre på nåt vis.
.

Förstår det! Idag känns ändå inte psykisk ohälsa lika dramatiskt. Var varannan har ju haft problem med det. Har du haft en psykos eller flera? Får du fortfarande psykoser eller är du "frisk" på medicin?

Jag ska sova. Kollar tråden imorgon. Gonatt!

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 7 månader sedan #1280790 av Kattis35
Svar från Kattis35 i ämnet Hur berättar man...
Jo det är sant. Jag har haft en stor psykos... 2011 men sedan medicin sattes in lider jag inte av psykoser men jag kan däremot hamna i nån slags hypomani ibland. Och känna mig lite låg men annars mår jag bra med abilify men det är klart riktigt normal blir man ju aldrig med denna sjukdom men mår så bra som jag kan iallafall så länge som jag inte utsätts för alldeles för mycket stress.
Mer
3 år 7 månader sedan #1280833 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur berättar man...
25 % får bara en psykos, så avvakta därför med att berätta.