Jag skulle aldrig kunna ha en partner som äter kött!

  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1311076 av Pimed
Jag har sagt åt tre vänner att dom inte ska äta kött dom blev vegetarianer. Vilket visar att dom är riktiga vänner. 
Mer
3 år 3 månader sedan #1311080 av Richard
Jag försöker äta vegetariskt, men det är svårt att välja bort köttet. Sallader, baguetter, vårrullar o liknande försöker jag välja vegetariskt.

Men egentligen tycker jag det är fel att äta djur.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311087 av Cosmos
Människor är olika. Men ska inte skriva andra på näsan om hur de ska leva sina liv, då blir man militant och odräglig.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311093 av krokus
Jag ska inte säga "aldrig", men jag skulle ha svårt att ha en pojkvän med kass musiksmak. 
Mer
3 år 3 månader sedan #1311105 av Cosmos
Det må så vara. Några kvällar med Vikingarna och Lars Christers(?) skulle kanske bryta förälskelsen. Men jag var faktiskt tillsammans med en kille (jojo) som bara ville höra Eddie Cochran och Buddy Holley vilket väl inte riktigt stämmer med mig, men det funkade ett tag ändå. Vi löste det på något sätt vill jag minnas.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311106 av Klanggedin
Vad ska det va för musik krokus?

Det var en snubbe här förrut som predikade veganism. Då gjorde vi klimattest för att se hur mycket koldioxid vi släppte ut med vårat leverne.. jag har väldigt lågt utsläpp på 4 ton per år men det visade sig att det var min kost som var värst.. 2.2 ton kom från nötkött eftersom dom släpper ut metangas..

Därför har jag lagt om så jag äter mer kyckling, veganskt och fisk.. Som kronan på verket så betalar jag en summa varje månad för att kompensera för mitt utsläpp!