Hur många av Er är ett brottsoffer?

Mer
10 år 6 månader sedan #614208 av björk
Det är väll ett huvud aktuellt det är
> stalking.........




:mrgreen:
Mer
10 år 5 månader sedan #621474 av Utomjordingen
Inga direkta allvarliga brott mot mig i år - ovanligt! Bara lite trakasserier och små slag i fyllan som jag inte har anmält.

Mer
10 år 5 månader sedan #621520 av Utomjordingen
Det var så märkligt idag när jag skulle till kiosken för att handla folköl. Det var flera personer som jag hade en påkänning var placerade runt olika platser som var riktad mot mig. När jag kom ut från kiosken så var det flera personer runt platsen och sen höll jag nästan på att bli påkörd utav en svart bil… jag undvek i sista stund så jag klarade mig att inte bli påkörd. Det här är inget ovanlig företeelse som jag upplever när jag är ute på stan. Riggade olyckor förekommer ju! Men jag vet inte om detta är sant eller ännu en knäpp tanke?
Mer
10 år 5 månader sedan #621521 av Geta
Det är nog det senare. :tänk
Mer
10 år 5 månader sedan #621522 av Utomjordingen
Mm... vi får hoppas Geta!
Mer
10 år 5 månader sedan #621523 av Cosmos
Oj, många gånger. Från början: Misshandlad av far, inklusive sex. 2 helt genomförda våldtäkter, 1 halv (ja ni vet), ett antal misshandlar, den allra värsta en knivmisshandel som så när tog mitt liv. En fullständigt oprovocerad misshandel på mörk gata av en främmande man, blev svårt skadad. Han blev utvisad på livstid. Stölder, såväl hemma hos mig som ute. Ficktjuvar 3 gånger. Nerdrogad genom att killen hade lagt en massa sömnpiller i mitt the. Jag var sjuk och helt utslagen. Sov i 14 timmar, har fortfarande ingen aning vad som hände under tiden. Bodde i ett kollektiv i London (bara killar). Jagad och förföljd massor av gånger utan orsak. En gång fick jag en rak höger och ramlade baklänges nerför en trappa, dock inte skadad. Samt naturligtvis en massa svekfulla människor som har skitit i mig när jag bäst har behövt dem.

En gång på hispan skulle jag börja styrketräna. Jag fick någon slags coach och det första jag skulle göra var bänkpress. Han släppte ner en stång en halv meter ovanför mitt huvud. Stången var riggad med flera rader av vikter. Jag lyckades fånga den och stoppa den en decimeter från mitt bröst. Tur att man var stark på den tiden. Tror att den sammanlagda vikten var bortåt 40 kg. Och nej, jag anmälde honom inte. Var så fucked up att jag förmodligen inte mindes det när jag kom tillbaka till avdelningen.

En kille blev så förbannad när jag inte ville ligga med honom att han pucklade på mig, t o m under tiden jag sprang mot dörren. Allt till tonerna av Leonard Cohan, Suzanne.