Rädd för döden

Mer
9 år 3 månader sedan #706003 av hyperaktiv
Svar från hyperaktiv i ämnet Rädd för döden
Jag var tidigare rädd för döden, men det har släppt nu, jag har så långt liv kvar, inte ens levt hälften ennu
Mer
9 år 3 månader sedan #706038 av Quinn
Svar från Quinn i ämnet Rädd för döden
Zoegas,

Jag är buddhist och att se döden i rakt i vitögat och att meditera över döden är en väldigt viktig del i buddhismen och en väldigt givande del i min egna praktik.

"Many do not realize that we here must die. For those who realize this, quarrels end." -Dhammapada
Mer
9 år 3 månader sedan #706043 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Rädd för döden
Men sen kan man också träta om hurvida det är en religion.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
9 år 3 månader sedan #706051 av Geta
Svar från Geta i ämnet Rädd för döden
Det här rundabordssamtalet med företrädare för flera världsreligioner pågick just nu i TV:

www.svtplay.se/video/2558736/avsnitt-5
Mer
9 år 3 månader sedan #706069 av vnv
Svar från vnv i ämnet Rädd för döden
Jag är inte längre rädd för döden. Jag är bara rädd för att inte leva... :rolleyes: (särskilt i min "roll" som sjukpensionär)

Efter alla mina självmordsförsök så är det ett under att jag lever. Att jag dessutom föddes 3 månader för tidigt (!) i början på 1970-talet och hade under 10% chans (!!) att överleva gör det ännu mer till ett under...(läs mirakel)

Jag har dock tagit ett beslut: Att INTE avsluta mitt liv i förtid på egenhand. :!: Jag tror att man ska leva till den yttersta dagen & då kallar gud (eller vad man nu vill kalla H*n) en tillbaka.

Eternity awaits....

/vnv :hjärta *Victory Not Vengeance*
Mer
9 år 3 månader sedan #706109 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Rädd för döden
Jag är inte rädd för döden och jag tänker sällan på det. Idealet vore att dö knall och fall. Begravning tycker jag är onödigt egentligen utan raka spåret till krematoriet vore idealet.