Förvirrad med suicidtankar.

Mer
6 år 2 månader sedan #1017463 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Förvirrad med suicidtankar.
Har du inte dosett så du ser om du tagit medicinen?
Mer
6 år 2 månader sedan - 4 år 1 månad sedan #1017555 av Richard
Nä, eller jo, jag har 2 st. En vanlig o en MAXI, men morgonmedicinen får inte ens plats i MAXI'n...

Men ibland gör jag i ordning morgonmedicinen kvällen innan o lägger allt i en burk. Eftersom det är så tråkigt, tröttsamt att vakna o leta rätt på medicinerna eftersom det oftast ser ut så här (oftast värre). Jag städar, men det bara fylls på...

Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
6 år 2 månader sedan #1017558 av Geta
Svar från Geta i ämnet Förvirrad med suicidtankar.
Kan du inte ha en dosett för enbart morgonmedicinen. Då ser du om du har tagit den eller inte.
Mer
6 år 2 månader sedan #1017581 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Förvirrad med suicidtankar.
Gillar de där kryddburkarna i bakgrunden men i övrigt liknar det kaos. Förstår om du inte vet vilka du har stoppat i dig och inte. Frågan är: Behöver du alla dessa? Flera av dem motverkar varandra och skapar ångest. Men att försöka ta livet med hjälp av dem är lönlöst. Du hamnar på akuten för magpumpning sedan blir det tvångsvård. Been there done that.

Suicid är grymt mot anhöriga som kommer att känna skuld och självförebråelser. Försök att sova ordentligt, det hjälper.
Mer
6 år 2 månader sedan #1017598 av Encingnerius
Det var en hel del mediciner där ^^.
Mer
6 år 2 månader sedan - 4 år 1 månad sedan #1017662 av Richard
Ja, jag har skåpet ovanpå också...



Nä, jag skojar bara. Det där var säkerhetsskåpet fyllt med alla narkotikaklassade mediciner på pappas förra apotek!
Men då höll jag fingrarna i styr!



Mitt eget apotek, skåpet ovanför...



Jag sparar alla Theralen-pipetter för säkerhets skull!


Men sen ligger där lite mediciner som jag inte använder. Mycket är också bara typ vitaminer, jag fick nyss D-vitamin utskrivet, sen tidigare har jag folsyra o B12 också.
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.