Det största tabut

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1206455 av Fantasio
Är det okej att dryfta sina tankar om självmord här? Ska man kunna diskutera frågan, eller bör man hålla tyst? Jag tycker att man ska få göra det, prata om det.

Jag är själv drabbad, ett syskon till mig tog sitt liv. Kvar blir anhöriga som får brottas med frågan varför. Varför tog du ditt liv, varför sökte du inte hjälp?

Jag har mer än en gång tänkt göra av med mig själv, men jag vill leva innerst inne. Livet är en gåva från Gud, det ska man försöka göra det bästa av.

Jag hade självmordstankar i somras och blev rondad av chefsöverläkaren. Sa vid senare ronder att vi kan blåsa faran över. Denne gick inte i taket när jag berättade om mina tankar. Läkare träffar väl självmordsbenägna patienter varje dag.

Jag stod i kväll på en bro och vattnet forsade fram där nere. Jag tänkte Tanken, men jag korsade bron och gick hem. Jag har fått liv av Gud, jag ska försöka göra det bästa av det.
Mer
4 år 4 månader sedan #1206468 av Clean
Svar från Clean i ämnet Det största tabut
Självmordstankar har man tror jag för att ingen förstår en och man kan inte prata ut om sina problem med någon som förstår.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1206469 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Det största tabut
Jag har inga självmordstendenser. Men jag har levt så osunt att jag var nära att dö.

Om man har det jobbigt så måste man hitta någon som lyssnar. Det står ju mycket på spel! Nån här på viska dog, hon sade ingenting. Man märkte inget och det var en vansinnig förlust.

Att prata om det och analysera problemen tycker jag på viska vore bra. Finns folk på viska här som är smarta och hjälpsamma.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 4 år 4 månader sedan by zoegas.
Mer
4 år 4 månader sedan #1206472 av Clean
Svar från Clean i ämnet Det största tabut
Ja jag minns henne. Det tog hårt trots att jag inte kände henne. Det var hemskt. :(

Fantasio det går att lösa det vad det nu än är. Håll dig ifrån dumheter bara. Starta trådar! Många härinne uppskattar dig. Så det är ingen fara här.

Tråkigt att höra om ditt syskon. Jag har mött på när en tar sitt liv så gör någon annan det oxå. Men vi ska bevisa att det får räcka nån gång.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan #1206474 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Det största tabut
svårt att tänka mig att det är negativt att prata om dumheter man fått för sig att göra men ändrat sig.



Amen
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1206475 av Clean
Svar från Clean i ämnet Det största tabut
PW! Läs om igen!
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Clean.