Det största tabut

Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1206580 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Det största tabut
"If i didn't give up then, why should i give up now?" E en satanic surfers text som brukar komma till mig när jag börjar fundera på självmord, nu har man ändå levt igenom så mycket, skulle man begått självmord skulle man gjort de för länge sen.

En annan låt som brukar komma upp e SNFU "Loser at life, loser at death", menar nog att e man "misslyckad" (vad fan de nu e!?) i livet så e man de om/när man tar livet av sig me.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Recard2016.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1206581 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Det största tabut
det kan nog vara bra att tänka sig för innan man snackar om självmord.

barn bör nog knappast behöva höra historier från människor med problem som de inte blivit av med. men sålänge personerna är ärliga med sina vittnesbörd så är det på en annan nivå ändå

att man skulle behöva leva med självmordstankar är knappast en rätt lära iaf, för Jesus Kristus är livet, vägen och Sanningen. de som kommer till Honom ska bli lärda av Gud - enligt löftet i Hans Ord!
Last edit: 4 år 4 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 4 månader sedan #1206583 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Det största tabut
Håller med om att man kanske inte ska prata suicid med barn. Men man går knappast heller in på allvarliga cancersymtom med barn. Vi har en hjärnsjukdom så är det bara och ett av symtomen kan vara självmordstankar eller självmord. Tuff sjukdom.
Mer
4 år 4 månader sedan #1206584 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Det största tabut
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 4 månader sedan #1206592 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Det största tabut
Det största tabut enligt mina beräkningar, är självmorden bland äldre har ökat på senare år, är inte helt uppdaterad på detta? Men barn fattar nog mer än vad äldre gör? Jag tror man ska prata om livets alldagligheter med äldre, inte om tiden när dem var unga.

Har ju jobbat med gamla, när jag var relativt frisk. Så lärde mig att prata om nuet, även om man som ung vill lära sig om det gamla livet, så är det oftast en stängd dörr för dem.

Men det var jättesvårt för mig, jag hörde egentligen alldeles för dåligt redan då.

Vars är världen på väg?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1206593 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Det största tabut
Jag tänker sluta äta och dricka. Då dör man snart.