Sos Alarm 08-112

Mer
3 år 1 månad sedan #1316994 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Sos Alarm 08-112
Admin1 är väl också nästan friskförklarad. Min läkare säger att jag har kognitiva besvär som har med depressionen att göra och inte psykotiskt. 
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 1 månad sedan #1317050 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Sos Alarm 08-112
Drummer och Hope, man brukar väl inte prata om andras sexuella läggning, så länge denne själv inte yttrar sig om det? Och man pratar inte heller om denne persons partner, för det är ju av privat handling. Ångrar mig djupt att jag yttrat det på viska.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1317101 av memphis
Svar från memphis i ämnet Sos Alarm 08-112

Cosmos skrev:

memphis skrev: För att få schizoaffektiv diagnos ska man ha psykossymtom UTAN att vara manisk eller deprimerad. Tror också att psykosen ej ska ha med missbruk att göra för att diagnosen ska vara aktuell. Det är nog ditt missbruk Drummer, som fått läkaren påandra tankar.
 

Vad har du fått de uppgifterna från? Mani är en psykos i sin mest utvecklade form. En depression kan vara psykotisk då vanföreställningarna kan vara svåra och suicidrisken är stor.
 

De uppgifterna, har jag fått från psykiatrin och de har nog läst dsm. Du läser inlägget så slarvigt Cosmos. Jag sade inte vad som är psykos eller inte, utan vad som kännetecknar schizoaffektiv diagnos.
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan #1317174 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sos Alarm 08-112
Det stämmer vad memphis säger att man skall haft psykos utan mani eller depression i minst 2 veckor för att få diagnosen schizoaffektiv.