Nikotinabstinens

Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1312114 av Zoidar
Nikotinabstinens skapades av Zoidar
Jag slutade med nikotintabletter igår, vad har jag nu att vänta mig? Slutade "cold turkey". Tycker jag redan mår lite konstigt.... Räknar med att jag blir hungrigare. 


Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 3 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312116 av hans52
Svar från hans52 i ämnet Nikotinabstinens
Du kan använda nikotinplåster som nästa steg.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1312118 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Nikotinabstinens

hans52 skrev: Du kan använda nikotinplåster som nästa steg.


Jo, tycker ändå inte det är så lockande med plåster. Jag gillade nikotintabletter för något att se fram emot. Har jag plåster funkar ju inte det.

Funderar på coca cola light som substitut. Blir uppåt av cola. Finns det inga coca cola - tabletter? 

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 3 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312120 av hans52
Svar från hans52 i ämnet Nikotinabstinens
Oftast så är det just beteende som är en del av rökningen fördelen med plåster är att man kommer från just det.
Men å andra sidan så snusar jag en dosa om dagen.
Hur som helst tror jag att du klarar att sluta med nikotin det är ju värst dom första dagarna sen går det över.
Har själv varit rökare rökte två paket om dagen.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312123 av krokus
Svar från krokus i ämnet Nikotinabstinens
Zoidar,
Coca cola light är inte gott. Drick cola zero istället isåfall. 

Hinkan rökte förut, vet inte hur många cigaretter om dagen. Hon slutade cold turkey, och det funkade för henne! Däremot "ersatte" hon cigaretter med sötsaker. Tror det är väldigt vanligt.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1312124 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Nikotinabstinens
Misstänker att jag kommer fortsätta med nikotin, men kraftigt reducera mängden. Endast ta nikotin efter maten. Då blir det 3-4 tabletter per dag. Nu snittar jag 12 st.

Största fördelen med nikotin är att det kraftigt sänker hungern. Mitt behov efter sött minskades också. 

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 3 månader sedan by Zoidar.