Varför slutade jag dricka alkohol?

Mer
3 år 2 månader sedan #1317970 av Richard
Jag har druckit alkohol 4-5 ggr i veckan, sen mitten på 00-talet. Det blev 6-8 burkar öl de dagar jag drack. Jag var absolut alkoholist. Men nu har jag slutat helt ofrivilligt? Visst är det bra o positivt, men funderar ändå hur det kunde bli så... Nu dricker jag bara när det är fest, möjligen nån fredag själv för att bli lite kul.

Men det började för snart ett år sen, när jag fick rätt dos Lyrica. Jag blir inte berusad av den, men känner mig tillräckligt tillfredställd att jag inte behöver alkohol i princip varje dag. Sen märkte jag att jag blir dålig av öl o cider, jag får frossa o blir illamående, men vin o sprit är inga problem. Först köpte jag en flaska vin istället för öl eller cider, men slutade med det också.

Är det inte märkligt?

Jag tar ibland lite phenibut, då det är lagligt (men säkert inte jättenyttigt), för extra avkoppling, men håller mig borta från andra droger också. O nedtrappningen av min Iktorivil rullar på. O så har jag nyligen halverat min cigarettkonsumption. Tänk om jag blir riktigt nyttig? Jag kanske kan bryta min ätstörning också? Tänk om jag börjar träna?

Men det här med alkoholen är förvånande. Någon som har någon teori om varför, eller har varit med om nått liknande?
Mer
3 år 2 månader sedan #1317974 av Amandara
Heja dig Richard! Tänker att när man mår bättre, oavsett om det är mha medicin eller annat, så behöver man inte droger på samma sätt. Jag har oxå i princip slutat dricka alkohol från att ha varit riskbrukare i många år. Ljuset i tunneln visar sig och då får man surfa!
Mer
3 år 2 månader sedan #1317975 av Drummer
Alkoholen lurar en och är i höga doser ett gift från helvetet. Alkoholen utsöndrar Noradrenalin som gör oss pigga och glada. Men när alkoholen går ur kroppen blir det motsatt effekt ofta och noradrenalinet går ur kroppen vilket kan ge ångest och bakfylla
Mer
3 år 2 månader sedan #1318118 av zoegas
Jag gör vad som helst för att inte vara nykter. Jag mår som en jävla kålrot då.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 2 månader sedan #1318121 av memphis
Jag har helt tappat sugen för alkohol. Visst kan det vara gott med en öl då och då men några mängder blir det inte längre. Tycker det är meningslöst att dricka mellanöl och bara pissa ut allting.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318196 av Admin1
Det kanske har med åldern att göra. Yngre personer har större risk för missbruk.Märks det att din ekonomi blivit bättre?