Hur tänker och känner en missbrukare?

Mer
3 år 2 månader sedan #1320906 av Nobel
Är nyfiken på vad som pågår i huvudet på en missbrukare. Skulle uppskatta om någon med erfarenhet skulle vilja berätta om sina upplevelser.

Hur känns ditt missbruk i kroppen och själen?

Vad fick dig att börja?

Varför fortsätter du?

Vad fick dig att sluta?
Mer
3 år 2 månader sedan #1320909 av Fantasio
Min kompis har dålig ekonomi, det får honom att spela på både Jack Vegas-maskinerna och via Svenska spel, lotto och tips. Han lär sig aldrig att sluta spela i tid. Ligger han på plus vill han vinna mer, ligger han på minus vill han spela tillbaka pengarna. Han är fast i spelträsket. Fast han har slutat med maskinerna som tur är. Han har insett att han har pengar så han klarar sig, verkar det som. Jag vill inte höra talas om att han blåst alla sina pengar på det förbaskade spelandet.
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1320927 av Hope
Svar från Hope i ämnet Hur tänker och känner en missbrukare?
Det är olika hur det känns. Jag fick vänner som jag beundrade som tog sig mej under sina vingar, kärlek och beskydd och dom tog droger. Vet inte. Rädslan att möta sig själv. Har inte slutat förutom med heroin. 2008 var det. Annars hållt på runt i 25 år och med vissa uppehåll.
Känner inte till något annat.
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 månader sedan #1320930 av wasp
Min kompis J**** var spelmissbrukare. Torsk på travet! Det håller inte att spela för 3.000:- på V86 onsdag, sedan 4.000:- V75 lördag! Han spelade bort 350.000:- på ett drygt år! Dog 2017, den stackarn hade lungcancer.
Mer
3 år 2 månader sedan #1320941 av koi
För mig var det ett sätt att fly från mig själv och från livet.

Jag slutade för det höll på att kosta mig jobbet, och livet, och allt.
Mer
3 år 2 månader sedan #1321000 av Admin1
25 % med schizofreni har missbruk och 25 % har haft missbruk. Missbruk lindras av dålig ekonomi. Vid schizofreni är ofta missbruket lindrigare. Med missbruk ökar risken för tvångsvård och rättspsyk.
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad/5777-missbruk