Överdos

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 1 månad sedan #1321194 av Fantasio
Överdos skapades av Fantasio
Hur många här har överdoserat medicin? Tog ni lite för mycket eller stora mängder för mycket? Varför överdoserade du? Det kanske till och med var ett självmordsförsök. 2019 fick jag frågan av en läkare om jag ville ta en tablett och somna in. Dö, alltså. Det var precis tvärtom, jag trodde jag skulle dö av medicinen. Det finns en medlem här som har tagit rejäla överdoser, är inte det att leka med döden? Jag överdoserar min Stesolid, men tar bara lite mer än jag är ordinerad.
Mer
3 år 1 månad sedan #1321195 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Överdos
På 80-talet överdoserade jag det mesta. Tricykliska antidepressiva och benzo mest, men ibland även neuroleptika Så drack jag på det. Tricykliska och alkohol är en livsfarlig kombination även vid mindre mängder tabletter. En gång höll jag på att stryka med. Vaknade med slangar överallt, läkaren kom och dängde ett LPT i huvudet på mig.

När väl 80-talet var över slutade jag med all intox och det skulle aldrig falla mig in att göra något sådant igen. Är rädd om det lilla liv jag har.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 1 månad sedan #1321196 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Överdos
Vilken tur att det gick bra för dig, Cosmos.
Mer
3 år 1 månad sedan #1321209 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet Överdos
Har aldrig överdoserat. Förstör inte det syftet med en behandling?
Mer
3 år 1 månad sedan #1321212 av Geta
Svar från Geta i ämnet Överdos
Har aldrig överdoserat. Har inte sett någon orsak till det.
Mer
3 år 1 månad sedan #1321214 av koi
Svar från koi i ämnet Överdos
Jag har. Blandat olika sorters antidepressiva, tuppade av, helt drogad, fick åka ambulans till akuten. När jag var okej, att det inte fanns nån fysisk risk mer, då skickade de hem mig. Med baksmällan från helvetet. Och en depression som satt klorna hårt i mig. Det här var 2010. Ett halvår efter att jag slutade dricka alkohol.