Efter hur lång tid räknas man som fullt återhämtad efter en psykos?

Mer
5 år 5 dagar sedan #1144246 av Geta
Sjukgymnaster rekommenderar cykling, när man har övervikt, för att skona knän och höfter.
Mer
5 år 5 dagar sedan #1144253 av Klanggedin
Mm, det vet jag, och simning då. Jag vill inte gå "naken" bland andra människor :D. Det är så med övervikt men jag satsar på att anstränga mig så mycket som möjligt för att behålla funktion och hälsa. Allt blir ju bättre av motion så.. Varför inte?
Mer
5 år 5 dagar sedan - 5 år 5 dagar sedan #1144279 av Nissegossen
Hej och välkommen Nobel.

Sömn är A och O vid psykossjukdom ang sover jag på generika av Seroquel (Quetiapine) Den är bra då man somnar trots PTSD man somnar trots PTSD i insomningsögonblicket den är ett antipsykotika och som det mycket mer än 50 mg för att sova. Du får själv avgöra om du vill ha den som antipsykotika, men man slocknar bra på den. på mig låter det som att du skulle kunna ha den som enda medicin.

Startdosen är alltid 50 mg

Ett samtal med läkare om du kan få prova Quetiapine kan vara på sin plats här och då som medicin för att sova

Första gången var beredd direkt du tagit den på att den verkar så snabbt att var beredd på att sova när du tagit den.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 5 dagar sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 5 dagar sedan #1144358 av Nobel
Tack Nissegossen för ditt råd om sömn,

Vet inte om din historia eller hur din sjukdomsbild ser ut, men hur specifikt hjälper sömnen dig med sjukdomen?

Vänligen,
Nobel