Finns det någon skillnad mellan en första och andra psykotisk episod?

Mer
4 år 11 månader sedan #1147303 av Geta
memphis,
Ja, jag misstänker att det är Viska som har gjort att jag varit psykosfri i så många år. Här går det att bearbeta saker. Vanföreställningar går också att undersöka på nätet.
Mer
4 år 11 månader sedan #1147333 av wasp

Geta skrev: memphis,
Ja, jag misstänker att det är Viska som har gjort att jag varit psykosfri i så många år. Här går det att bearbeta saker. Vanföreställningar går också att undersöka på nätet.


Ursäkta Geta, men du bor ju mer eller mindre på viska! Menar inloggad från morgon till kväll, med några timmars break då och då.
Mer
4 år 11 månader sedan #1147356 av Geta
Jag hinner inte vara psykotisk. Viska tar all min tid. Sedan måste jag ju hålla reda på vad ni andra gör under veckorna, för att kunna skriva hänt i veckan.
Mer
4 år 11 månader sedan #1147414 av Nissegossen
Långt före viska.se var det även då långt tillbaka till sist jag var inlagd.

Jag vet med mig hur göra för att bryta en begynnande psykos. Det hjälper mig både mot en psykosunge i vardande och det är nu sedan mitten av 80-talet jag var inlagd sist. En psykos i vardande bryter jag och får ej heller en psykos. Det för att det är alltid likartat när det börjar, får jag sömnen är jag direkt fri från en psykos genom att få sova den natten som är det jag ser till att få. Får jag sömnen får jag inte heller psykos dagen efter. Skulle jag inte sova går jag direkt till Psykakuten för att bryta mönstret, det jag då behöver är något som gör att jag sover. Sömn är A och O för mig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 11 månader sedan #1147469 av Admin1
Starkt Nissegossen att du inte vart inlagd på 34 år. Är nog rekordet här.
Mer
4 år 11 månader sedan #1147491 av Nissegossen

Admin1 skrev: Starkt Nissegossen att du inte vart inlagd på 34 år. Är nog rekordet här.


För mig livsviktigt. Å andra sidan bara överlevnad för egen skull, men sömn är A och vad jag tror alla med den här sjukdomen O

Ren överlevnad

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum