Stumhet

Mer
4 år 8 månader sedan #1164972 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Stumhet
Amandara du har PM

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 8 månader sedan #1164974 av björk
Svar från björk i ämnet Stumhet
Man blir mer omhuldad
då å man slipper sova ute.

Och hur de går stick i stäv med förgående kontexten.

Så de inte sker missförstånd
&osämja. Det ligger en värdegrund med.

Allt har varit så emergenzy
Därför har jag tett mig mot viska. Jag blev dessutom inte erkänd alls förut där Recard2016 går dithän.

Lider jag av mutism kan dom
gå och lägga sig. Att allt förfulande var till ingen nytta.

För att precisera mej
Mer
4 år 8 månader sedan #1165013 av Geta
Svar från Geta i ämnet Stumhet
Det var ingen som lyssnade på mig innan jag fick gå i psykoterapi. Det var ingen mening med att tala.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 8 månader sedan #1165053 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Stumhet
Det står i mina journaler att jag kunde gå veckovis utan att tala, är det ngn hemlig strategi från psykiatrin att sätta in vissa mekanismer, så att man uppför sig sjukligt utan att veta om det?

Det var jobbigt att bli förbisedd, ibland när ens föräldrar kom så pratade man nog mest när det var nödvändigt! Detta pågick under några år inom landstinget, vet inte om det var ett försök till hjälp från deras sida, men det mådde jag inte bra av.

Men det är kanske lika bra att inte veta anledningen till mitt dåvarande lidande? Men numera sitter jag mest tyst när jag äter, det är nästan enda gångerna. Men gruppvis är jag tystlåten, då många verkar ha mer att berätta än mig?

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 8 månader sedan #1165054 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Stumhet
Jag har fått journalutdrag varje gång jag varit LPTad. Där står en massa skit. Hur ens ansiktsuttryck är blå. Som att det skulle säga något. De tittar med helt fel glasögon. Jag har rivit sönder skiten och spolat ner i toaletten. Inget man vill ha snokande grannar att läsa i...vilket jag haft en gång. Inget jag vill minnas heller - deras sjuka bild av en. De läser in sjukdom där inget finns att finna. Sic. Den sjuka psykiatrin. Som tur är hade jag en bra läkare när jag var inlagd sist och har en bra läkare nu. Im a lucky one i en värld av skit. Man är så utelämnad. Och utan makt. Ett tag tror jag psykiatrin trodde jag var scientolog. Ulf Brettstam. Och min dåvarande läkare idiot. Var får de allt ifrån? Kan de inte sitt psykiatriämne? Tydligen inte....
Mer
4 år 8 månader sedan #1165060 av Skellington
Svar från Skellington i ämnet Stumhet

Geta skrev: Det var ingen som lyssnade på mig innan jag fick gå i psykoterapi. Det var ingen mening med att tala.


Det låter hemskt på något sätt, varför lyssnade ingen?