Tillfrisknad

Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1247433 av Rhododendron
Min psykos har börjat gå över. Den var jätteläskig. Det var en mardröm verkligen.

Men, för mig är det skillnad på återhämtning och tillfrisknande. Jag tror att återhämtning är en felöversättning av engelskans recovery. Jag har tillfrisknat men inte återhämtat mig.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Rhododendron.
Mer
3 år 11 månader sedan #1247434 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tillfrisknad
Remission är en annan benämning. Man menar inte fullt tillfrisknande. Fortfarande tar man mediciner.
Mer
3 år 11 månader sedan #1247435 av espressolover2244
Svar från espressolover2244 i ämnet Tillfrisknad
Om du har schizofreni / psykossjukdom betyder det ju stadigvarande psykos /psykotiskt tillstånd som inte går över, alltså inte en övergående psykos. Om inte psykos längre så ingen psykossjukdom / schizofreni
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1247467 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tillfrisknad
Hej och välkommen till viska.se

När man bli äldre klingar sjukdomen av och i allmänhet är man psykos fri man får om man lever en frihet från psykos och man har en god chans att bli verkligt gammal. Kan säga att jag tar medicinen jag vågar ännu inte vara utan den kryckan. Jag fyller 70 år i år om jag får leva jag är i gott sällskap av Geta och Admin som bägge är ett år äldre än jag. Någon psykos var det längesedan jag hade men sjukdomen har jag men du får se tillbaka till mitten av 80 talet för att hitta mig inlagd för psykos

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 11 månader sedan #1247489 av memphis
Svar från memphis i ämnet Tillfrisknad
Folk verkar mena olika saker när de talar om psykos. Har man t ex hallucinationer så tycker jag att det är ett psykotiskt symptom, medan det kanske inte är så...jag vet inte. Jag har haft både vanföreställningar under psykos, och vad jag tycker, andra vanföreställningar utan psykos. D v s jag lever fortfarande i samma verklighet som alla andra, med samma naturlagar, men ändå med förföljelsevanställningar.
Mer
3 år 11 månader sedan #1247496 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tillfrisknad
Man lever i en förvrängd verklighet men så klart- står man fortfarande under tyngdlagen.