Utförsäkrad :(

Mer
3 år 6 månader sedan #1289494 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Utförsäkrad :(
Han kan väl få sjukskrivning tills de beviljar sjukersättning?

Anchored in Christ ✟

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1289499 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Utförsäkrad :(
Tror jag hade sjukbidrag efter sjukskrivning, minns lite vagt att det är 3 eller 6 år som man får vänta på sjukersättning. Jag vart sjukskriven -89 sedan -95-96 fick jag ersättningen. Men regeringen då beslöt att sjukersätta istället för den dyrare sjukskrivningen- sjukbidrag, som då var 80 % av den lön man hade senast. Min pension har de nog aldrig höjt via ngn löneförhöjning. Den står stadigt på 7 och en halv tusen. Har bra sjukersättning.

Men ni måsta nog protestera hela tiden, tills ni får den ersättning ni är berättigade till.

Vars är världen på väg?
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Jocke.
Mer
3 år 6 månader sedan #1289500 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Utförsäkrad :(
I England har man genomfört försämringar i sjukersättning och omprövning:

estimated that for each additional 10,000 people reassessed there were on average an additional 6 suicides, 2,700 cases of self-reported mental health problems, and an additional 7,020 prescriptions for antidepressants.

www.nationalelfservice.net/populations-a...benefits-insecurity/
Mer
3 år 6 månader sedan #1289542 av Geta
Svar från Geta i ämnet Utförsäkrad :(
Neuropsykiatriska åkommor räknas inte automatiskt till att man inte kan jobba.
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1289547 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Utförsäkrad :(
Återgå till Läkare som lade in honom med tvång, denne måste i sina formuleringar, formulera om sin observation och skriva ett sjukintyg om att din vän skall vara fortsatt sjukskriven och inte pga av sin sjukdom är arbetsför. Han skall vara fortsatt sjukskriven på vad du här anför. Läkaren måste formulera intyget så att det enligt gällande regler blir godkänt av Försäkringskassan han har ju varit tvångsvårdad har nu sett detta ditt första inlägg, jag gick i taket på det, det är illa skött!


Låter nästan som att han blir straffad för att han är sjuk och inte passar ini "normen" vilket enligt lag är förbjudet. Försök med Personligt Ombud på din ort, de kan gå så långt att de drar upp det inför rätt. Men kom ihåg, att de har rätt att säga nej till hjälp Han är psykiskt sjuk uppfyller alla kriterier för personligt ombud sök på er ort. personligtombud.se/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1289597 av memphis
Svar från memphis i ämnet Utförsäkrad :(
Ja, ni måste absolut skaffa ett personligt ombud!