Nämn något som är nyttigt!

  • Klanggedin
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
  • Noble and true with a heart of steel
Mer
3 år 3 månader sedan #1307454 av Klanggedin
Det är nyttigt med fisk! Omega 3 etc..
Mer
3 år 3 månader sedan #1307455 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nämn något som är nyttigt!
Det som anses för att vara nyttigt ändrar sig hela tiden. Att äta lite av varje verkar vara bäst.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1307469 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Nämn något som är nyttigt!
Omega 3 i fet fisk är så jävla överdrivet. Däremot blir man smartare av spenat. Enligt vissa studier. Då det gör minnet mycket bättre. Som inte många vet. Jag checkade mitt minne och fick under medel. När jag hade i en månad ätit stora mängder spenat varje dag och gjorde detta minnestest igen. Fick jag nästintill högsta poäng. Från att ha fått under medel på poängskalan. Jag trodde verkligen inte det skulle bli någon skillnad men jag testade ändå. Då käkade jag spenat tillsammans med avokado. För det sägs att avokado gör spenaten 17-18 ggr nyttigare än bara äta spenat som det är. Det skulle aldrig hända med fet fisk. Men testa med ett seriöst minnestest med att testa ditt minne. Sedan äter du fet fisk regelbundet och testar minnet efter en månads tid av ätande av fet fisk och berätta om resultatet. Vem vet jag kanske har fel. Men jag tror fet fisk är strunt bara.
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 3 månader sedan #1307470 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nämn något som är nyttigt!
Spenat innehåller oxalsyra som kan ge njursten.
Mer
3 år 3 månader sedan #1307471 av Miika
Svar från Miika i ämnet Nämn något som är nyttigt!
Köpt 2 kg apelsiner, de är goda i dessa tider. C-vitaminer
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1307481 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Nämn något som är nyttigt!
Jo det är juh säsong för apelsiner så dom är extra mycket saftiga och söta. Köpte ett kilo. Kostade 10 kr per kg. Vilket är jättebilligt! Förra veckan hade dom clementiner för 10 kr per kg. Köpte tre kg. När man har apelsiner och clementiner i kylskåpet så dom blir kalla så det blir läskande gott. Samma sak med druvor. På sommaren fryser jag in druvor och tar fram i sommarhettan för att suga på. Det ger kicken man behöver. Så jävla gott.