Nämn något som är nyttigt!

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1307506 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Nämn något som är nyttigt!
Inte jag heller fick tipset av en bok som jag läste en massa jävla år sen så jag fryser in vindruvor sedan dessa. Gröna vindruvor är godast mycket mera smak än lila eller blåa. Fast gillar man blåa eller lila vindruvor är det bra för det är en av det nyttigaste man kan nånsin äta. Granatäpple är bra, det verkar motverka bröstcancer. Man har sett dom kvinnor som äter granatäpple har lägre risk att drabbas av bröstcancer.

Generellt sätt det absolut nyttigaste man kan äta som toppar dom flesta listor är mörk choklad och blåbär. På tredje plats eller nåt sånt kommer mjölkchoklad. Men det innehåller mycket socker. Men hjärnan behöver även ibland socker för att fungera optimalt.
Mer
3 år 3 månader sedan #1307511 av Richard
Jag hade väldigt låga halter D-vitamin vid senaste blodprovet. Köpte 2 burkar o tar 1600 IE (40 µg) var morgon, samma dos Divisun jag hade utskrivet för ca 2 år sen. Men ska be att få det utskrivet igen så att det blir billigare.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1307513 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Nämn något som är nyttigt!
Precis Richard man borde ta blodprover. Det bästa vore att man tar ett gentest för att se vilka risker man har. Sedan ha koll på vilka ärftliga sjukdomar man har i släkten och äta mat som passar ens individuella hälsa. Den maten som är bra för ena kanske annan mat hjälper den andre. Jag har gjort ett gentest. Jag låg bland annat i riskzonen att få MS. Och det finns det ingenting som kan hjälpa. Men tex diabetes går att förebygga eller hjärt och kärlsjukdomar.
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 3 månader sedan #1307515 av Richard
Jo, den psykiater jag har nu, sen ca 2013 är den första psykiater som börjat ta blodprov på mig. O då har jag gått hos psykiatrin sen 1996. Har bl.a kommit fram vitaminbrist o för höga blodfetter. Ingen tidigare läkare har kollat det.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1307521 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Nämn något som är nyttigt!

Richard skrev: Jo, den psykiater jag har nu, sen ca 2013 är den första psykiater som börjat ta blodprov på mig. O då har jag gått hos psykiatrin sen 1996. Har bl.a kommit fram vitaminbrist o för höga blodfetter. Ingen tidigare läkare har kollat det.


Jättebra! Det är juh bra så man få mediciner för det. Idag finns det en del riktigt bra mediciner trots att man har en sviktande fysisk hälsa.

Min läkare har börjat med blodprover. Det såg bra ut men jag är vegetarian så jag äter mycket nyttigt och varierat emellanåt. Kött ger inflammationer på kroppen, hjärtat tex och andra organ. Enligt forskning som det inte talas om. Inte ens alla vegetarianer vet det. Jag äter vissa perioder mycket linser och bönor istället för kött när jag börjar känna brist på proteiner vilket ger omedelbar effekt så att jag blir på tipp topp igen!
Mer
3 år 3 månader sedan #1307539 av notwoodstock
Blåbär, kom jag på. Kanske i frysen, några.