Ny. Tittar lite.

Mer
19 år 3 månader sedan #8157 av Tumelisa
Hej. Jag gick nyss in och tittade på denna sida. Skulle hjälpa en kompis att kolla upp schizofrenia och jag tyckte att dena sida verkade intressant. Jag är själv inskriven inom psykiatrin genom LPT. Har haft det i flera år! :cry: Har själv haft några diagnoser men den jag har nu är tydligen ur analytisk synvinkel...
Fråga gärna frågor. Tycker det är kul att svara...
Tjao!
Mer
19 år 3 månader sedan #8172 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ny. Tittar lite.
Har du haft LPT i flera år i sträck utan att vara utskriven emellanåt? Det låter nästan för otroligt för att vara sant.
Mer
19 år 3 månader sedan #8225 av Tumelisa
Svar från Tumelisa i ämnet LPT
Mhm, haft det sen -02 och har varit inskriven hela tiden...visst så har jag haft permissioner men har nästan aldrig sovit i min lägenhet sen dess... Det kanske inte är vanligt att ha det så länga. Tycker inte du det? Jag bor på ett behandlingshem men anser mig inte vara så sjuk att jag ska vara här men jag är ju på tvång så...vad kan jag betsämma? .?
Mer
19 år 3 månader sedan #8232 av Lenore
Svar från Lenore i ämnet Ny. Tittar lite.
LPT får ju bara sättas fyra månader i stöten, sedan måste det omprövas har jag för mig. Alla tre kriterierna måste vara uppfyllda:
*allvarlig psykisk störning
*farlig för sig själv eller omgivningen
*motsätter sig vård

om du t.ex. inte motsätter dig vård utan stannar kvar på beh.hemmet frivilligt så ska LPT:t egentligen tas bort. Sedan är det väl inte alltid så i praktiken. Vad säger ditt juridiska ombud, för ett sådant har du väl när LPT:t förhandlas i länsrätten? Det har du rätt till.
Mer
19 år 3 månader sedan #8248 av Tumelisa
Svar från Tumelisa i ämnet LPT
Hej Lenore...
Jo, det är sant att det omprövas men när man omprövat det några gånger så håller det i 6 månader sedan måste det omprövas. Jag anser mig inte sjuk eller skadar mig själv fast jag motsätter mig vård... Visst så gör jag dumma saker så polisen måste hämta mig men jag gör ju inget fel! Jag gör bara det som demonena säger åt mig att göra... Nu spelar dem Lena anthem på radion och jag diggar inte den låten precis!