Fråga om LPT

Mer
6 år 2 månader sedan #1023767 av Sjukihelahuvudet
Svar från Sjukihelahuvudet i ämnet Fråga om LPT
Okej, så jag behöver inte ta medicinen, eftersom det bara var ett tomt hot att lägga in mig?

Säg inte "ta medicinen, det är för ditt eget bästa, läkaren vill bara att du ska må bra" för det är inte sant. Enda anledningen till att läkaren vill ge mig medicin trots att jag redan mår bra är för att hon ska rädda sitt eget skinn utifall att jag skulle börja må sämre men faktum är att jag mår sämre med medicin än utan så risken för försämring är bra mycket större om jag fortsätter ta den.
Mer
6 år 2 månader sedan #1023819 av Carmen Al Kebab
Svar från Carmen Al Kebab i ämnet Fråga om LPT
Du lär dig med tiden vad som är accepterat//inte accepterat hos psykiatrin.

Kan vara värt att studera LPT lagen.

Det är lite som att vara politiker mot en journalist... Man lär sig vad man ska säga osv.
Mer
6 år 2 månader sedan #1023820 av Carmen Al Kebab
Svar från Carmen Al Kebab i ämnet Fråga om LPT
Det beror på din tidigare problematik, har du haft självskadebeteende så blir läkare säkert vaksamma i framtiden.

Förtroende är något man bygger upp långsiktigt.
Mer
6 år 2 månader sedan #1023824 av Carmen Al Kebab
Svar från Carmen Al Kebab i ämnet Fråga om LPT
Om en läkare tvivlar starkt på att du inte tar medicin så går det att bevisa att man tar medicin... Oroa dig inte.
Mer
6 år 2 månader sedan #1023832 av Carmen Al Kebab
Svar från Carmen Al Kebab i ämnet Fråga om LPT
Kan också tycka, har du biverkningar som du inte klarar av... Lägg in dig och testa jätte många mediciner tills du hittar den som skadar dig minst... Får du riktigt obehagliga biverkningar så tar du stesolid och akineton/pargitan för att kunna sova.
Mer
6 år 2 månader sedan #1023864 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Fråga om LPT
sjukihelahuvudet,

Ta medicinen.

:arrow: Dels har jag försökt otaliga gånger att sluta med medicin, och alltid blivit inlagd eller börjat självmant med den igen. Så, jag tror det samma gäller för dig eftersom läkaren vill du ska ta den.

:arrow: Dels så ger moderna mediciner en skyddande effekt på hjärnan så man inte försämras i sin sjukdom. Där har jag nog blivit sjukare än jag behövt vara, för jag har sovit dåligt långa tider och det är skadligt har jag förstått. Så, om du sover dåligt så får du hjälp med det av medicinen!

Kan hålla med dig att läkaren inte i första hand är intresserad av ditt bästa. De verkar mer tänka på samhället och sig själva och sedan i kanske tredje hand på dig... Det är lite trist att det är så, men det vet jag inte hur vi ska kunna ändra på.

Prata inte med hat i munnen!