Hur länge har ni haft LPT?

Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1103092 av Carmen Al Kebab
Jag har haft LPT i ~1 månad och ~4 månader.

Det du måste göra är att ljuga för läkaren att du ska ta medicinen oavsett... Annars måste du flytta utomlands för att bli av med psykiatrin i Sverige.

Här i Sverige tvingar psykiatrin folk indirekt eller direkt till att ta medicinen om du har psykosdiagnos... Googla juridiska termen "Allvarlig psykisk störning" om du vill slippa LPT.
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Carmen Al Kebab.
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1103107 av Fantasio
Nu har jag läst på. Efter en månad blir det nåt slags rättegång om läkaren vill fortsätta tvångsvårda en. En sån var jag på, kommer inte ihåg om det blev fortsatt tvångsvård. Farlig kan man bli under psykos, men efter ett tag på avdelningen lugnar man ned sig. Läkare inbillar sig att man är fortsatt farlig ändå. Tvångsvård borde bara få förekomma kortare perioder.

Vill bara tillägga en sak. Är man farlig efter en månads tvångsvård är man förmodligen farlig efter två, tre, fyra månaders tvångsvård. Då måste något annat till. Jag tänker rikligt med lugnande medicin (resten av livet?) och kanske nån slags terapi. Nåt måste vården försöka med. Lobotomi användes med framgång förr.
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Fantasio.
Mer
5 år 4 månader sedan #1103119 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Hur länge har ni haft LPT?
Jag har aldrig haft LPT. Sist jag var på psykakuten sa skötaren till läkaren att jag brukar bete mig bra på avdeningen.
Mer
5 år 4 månader sedan #1103267 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur länge har ni haft LPT?
Har aldrig haft LPT. LPT har en fördel i vissa landsting för vården är gratis. Frivillig vård kostar 100 kr per dygn.
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1103350 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hur länge har ni haft LPT?
LPT är det att man inte får lämna avdelningen. Tror 3-4 månader i så fall. Sen fick jag börja gå ut med personal och sen permissioner för att sedan bli utsläppt.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 4 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 4 månader sedan #1103366 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur länge har ni haft LPT?
Tror att LPT innebär att man kommer upp i Länsrätten/Förvaltningsrätten innan man blir utskriven.