Hur får man böcker, internet och laptop på rättspsyk?

Mer
5 år 2 månader sedan #1125438 av Richard
Böcker måste man väl få ha? De kan knappast användas till nått farligt, kanske dunka en tung bok i huvudet...? En laptop borde man få ha också, men så är det som sagt sladden till den, man får använda batteriet o periodvis låsa in den för att ladda den... Jag fick också lämna ifrån mig mitt bälte, rakhyvel, tändare o t.o.m. skorna när jag var inlagd sist.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1125442 av Carmen Al Kebab
Ja men hur ska man då beställa speciella böcker och hämta dom? Laptop och internet kan diskuteras men det är inte det jag är ute efter här... Om det är någon som vet med 100% säkerhet så vill jag veta ifrån den personen.

Med hög sannolikhet finns det minst en psykiatriker här.
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Carmen Al Kebab.
Mer
5 år 2 månader sedan #1125445 av Geta
Är det inte bättre att du håller dig utanför rättspsyk?
Mer
5 år 2 månader sedan #1125586 av Admin1
Böcker och laptop ja, men internet och mobil kan vissa förlora t.ex om det används för att hota.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1125618 av Carmen Al Kebab
Admin1, ja men om man inte gör något brottsligt på internet... Får man då ha internet också med tillgång till alla lagliga hemsidor precis som alla övriga medborgare?
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Carmen Al Kebab.
Mer
5 år 2 månader sedan #1125629 av memphis
Svaret beror nog på vilket rättspsyk det är. Det är nog inte exakt samma regler på alla anstalter. Men att du kommer att ha tillgång till ett bibliotek, är så gott som säkert. Där kan du låna och beställa böcker.