Help me out....återhämtat dig från något?

Mer
3 år 11 månader sedan #1251044 av Amandara
Hej hopp.

Jag har frågat det här förut för ett par år sen. Nu har jag samma uppgift igen. Ska redovisa ca 5 min på Skypemöte på onsdag. Hjälper du mig är du helt anonym jag kommer inte ange källa bara typ man i 30 årsåldern eller så.

Till frågan. Har du återhämtat dig från något? Behöver inte vara psykisk ohälsa utan det är fritt. Vill du berätta om din återhämtning - helt fritt utifrån hjärtat? Jag ska inte fråga något förrän efter att du/ni berättat vad ni vill säga - utan ha silvertejp för munnen....eller upprepade fingrar.

Skulle vara tacksam för er hjälp med det här.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1251046 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Help me out....återhämtat dig från något?
Är det inte lite så att psykos sjukdom är en ständig pågående återhämtning, tycker nog det.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251049 av memphis
Jag har återhämtat mig från en väldigt smärtsam separation. Det tog nog ca 10 år, men nu kan jag tänka på honom utan att gråta.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251050 av Amandara
Hur kan återhämtningen tänkas se ut? Hopp - förtvivlan? Aktivt jag - passivt jag? Andras kunskaper- egna kunskaper? Eget initiativ - få hjälp? Ensam - i ett sammanhang? Vad har du haft som viktigaste parameter i din återhämtning?
Mer
3 år 11 månader sedan #1251051 av memphis
Personligen har jag tuggat och bearbetat allting ensam. Kanske därför det tar sån tid. Och det är inte alltid det lyckas.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251061 av Amandara
Kan det vara så att begreppsapparaten/språket inte är lika tydligt för psykiska åkommor som för fysiska? Ett brutet ben/dålig koncentration....stress, ångest, smärta....Vi har fått upptäcka våra symtom själva och hur vi ska hantera dem. Om 20 år kanske man har egen varseblivning och språk för att uttrycka de psykiska (hjärn) symtom man upplever? När jag var ung pratade man inte om hjärnan och nervsystemet tex, nu har barn och ungdomar en begeppsvärld för VAD HJÄRNAN ÄR. Som inte vi hade på vår tid.