Help me out....återhämtat dig från något?

  • dietcoke
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1251106 av dietcoke
Svar från dietcoke i ämnet Help me out....återhämtat dig från något?
Led utav OCD (obsessive compulsive disorder) eller tvångsbeteende under väldigt många år, men med samtalsstöd och en egen vilja så återhämtade jag mig faktiskt till slut helt från det. Jag behövde ofta få höra saker upprepade gånger och jag behövde kunna återkomma till min terapeut vid minsta tvivel. Jag har lärt mig mycket om mig själv under min resa.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251118 av Amandara
Skönt att du kunnat återhämta dig. Intressant att höra hur.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1251131 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Help me out....återhämtat dig från något?
Fast jag tror att skörheten bär du med dig ,du har ökad känslighet, lägre stresstålighet, tror att båda de 2 faktorerna har stor betydelse,sen tror jag att när du fått en psykos sjukdom samtidigt har förmågan att hämta kraft ur din inre styrka för som jag nämnde innan i tråden är det frågan att ständigt bearbeta, ständigt förlika med rösterna, de blir ett ständigt inslag, och rösterna upprepas så många gånger och underbetydelsen är alltid det ständiga hackandet, du tror det du hör och så är det att det sen inte är så, övertygar ingen dig förrns du får prova en medicin som har effekt och får dem att dunsta, men ingen kan ändra det att jag hör förrän du förstår och att leva med det kräver att du gång på gång tar hjälp av din inre styrka, jag tror inte du kan bli frisk men jag vet att du kan bli av med rösterna, sen gör de alltid små trevande försök, inte märkt av det på länge, men idag hörde jag ett diffust försök att överta gick inte att urskilja vad, men jag vet nu och inser att de inte finns, annars likadant höger sfärområde runt örtrakten, men de jävlarna får mig aldrig mer i sitt grepp. Medicin gäller livet ut.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 11 månader sedan #1251138 av Jocke

ingrid64marie skrev: Du uttrycker dig om väldigt bra jocke, har lätt för att beskriva, man förstår din känsla väldigt enkelt i diin berättelsre, är det inte du som brukar berätta med bild, jag tycker ditt språk och din förmåga att uttrycka slår bilduttryck med hästlängder.


Tack för din åsikt IngridMarie! Men jag känner ändå en patos för bilder som ibland kombineras med det skriftliga språket, i att kunna tolka de intryck man möter varje dag via röster eller via min ständiga trätomål mot media. Jag har utvecklat mitt språk jämfört med den aggressiva språkbruk jag hade i början av min karriär här på viska. Varit här sedan 2006, så jag har träffat på massor av olika människor här på viska!

Vet inte vilken tidsepok som har varit mest utvecklande för viska, men har insett att vi är riktigt stor blandning av personligheter, men jag har nog blivit lite mer ödmjuk mot de som kämpar för sina liv varje dag! Därför anser jag att bildspråket borde underlätta skriftlig kommunikation, man kan säga att jag forskar kring det mänskliga uttrycket var vi kan mötas på lika villkor.

Men har känt att jag har utvecklats massor under denna tid. Tacksam att jag får visa mina bilder för er och att då några kommenterar bilderna på ett konstruktivt sätt.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1251139 av Amandara
Det är ju som en som amputerat benet får ha protes. Hade kraftig benhinneinflammation några år i min ungdom. Där benhinnorna fäster in i benet är fortfarande en skör punkt. Springer jag lite regelbundet känner jag av benhinnorna. Det är en svaghet jag har i systemet. Det var därför jag började cykla när jag bodde i Göteborg. Fick ont i benhinnorna efter att jag sprungit i ett år. Flera år efter att jag hade kroniska benhinneinflammationer i båda benen. Cykel är mycket skonsammare för kroppen än löpning. Det är väl samma principer som gäller fysiskt (inklusive hjärnan) som psykiskt (hjärnan). Strukturer blir sköra efter hård långvarig belastning. Det får man leva med. Skaffa sig coopingstrategier, hitta alternativa sätt. Osäkerheterna ska man äkta så man inte får fullt utvecklade skador igen. Sen är det ju gör de flesta av oss som med diabetes, Vi har en kronisk biokemisk obalans.

Har fått ihop min intervju. Intervjuade brorsan och tar med mig av det ni sagt. Men fortsätt gärna diskutera återhämtning - det är ju skitintressant.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1251149 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Help me out....återhämtat dig från något?
Jocke fårstår dig, och du ska göra det som känns bra, återigen otroligt levande och bra språkbruk.