Help me out....återhämtat dig från något?

Mer
3 år 11 månader sedan #1251240 av Amandara
Det håterhämtning är rätt mycket mumbojumbo för mig. Hopp hopplöshet. Aktivt passivt jag. Sammanhang man är i. Egna kunskaper andras kunskaper. Eget ansvar andras ansvar. Jag ser mest till det fysiska och att samma förutsättningar gäller för alla skador. Vi behöver plus det äts medicin som diabetiker. Mennåterhämtningen är densamma bruten arm knäckt psyke.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251244 av mormor1

Amandara skrev: Det håterhämtning är rätt mycket mumbojumbo för mig. Hopp hopplöshet. Aktivt passivt jag. Sammanhang man är i. Egna kunskaper andras kunskaper. Eget ansvar andras ansvar. Jag ser mest till det fysiska och att samma förutsättningar gäller för alla skador. Vi behöver plus det äts medicin som diabetiker. Mennåterhämtningen är densamma bruten arm knäckt psyke.

Hej Åtminstone i mitt fall så är det inte bara återhämtning som är mumbojumbo utan allting. "Nu är xx sjuk" "Nu är han instabil" "Nu återhämtar han sig". Jag rodnar å deras vägnar.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1251251 av Amandara
Rätt insatt rätt doserad aktivitet.

Instabil och sånt är en del av skadan. Ett instabilt ben efter korsbandsskada. För stort dopaminpåslag - sjuk - in med mediciner. Vila och rätt insatt och rätt doserad aktivitet. I en positiv och stödjande miljö. För mycket socker - insulinchock? Kan inte diabetes så bra.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251255 av mormor1

Amandara skrev: Instabil och sånt är en del av skadan. Ett instabilt ben efter korsbandsskada. För stort dopaminpåslag - sjuk - in med mediciner. Vila och rätt insatt och rätt doserad aktivitet. I en positiv och stödjande miljö. För mycket socker - insulinchock? Kan inte diabetes så bra.

Jo i ditt fall är det säkert så. Men för mig så utdelas det till synes slumpmässiga omdömen om mitt tillstånd.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1251259 av Amandara
Ja sånt är ju jobbigt. Kanske vårdpersonalen inte är så duktig på att värdera symtom.

Kunskapen om psykisk ohälsa är inte så utbredd. Ens bland vårdpersonal ens i psykiatrin. Skamligt.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251260 av mormor1

Amandara skrev: Ja sånt är ju jobbigt. Kanske vårdpersonalen inte är så duktig på att värdera symtom.

¨
Min mor undrar ju också vad dessa kommer ifrån. Och jag vet ju med mig att jag endast haft korta samtal med en läkare under en period när jag skulle varit i ett av dess olika tillstånd. Min mor har fått göra mycket. Rycka in och säga stopp för att jag inte ska hamna ute på landet i nån kåk dom inrättat som vårdinstitution.