Help me out....återhämtat dig från något?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 11 månader sedan #1251074 av Jocke
jag tror stress smittar av sig på andra? Men finns det positiv stress, så finns det i rummet en känsla av att man har råd att misslyckas, men ändå göra sitt absolut bästa och på så sätt skapa en känsla av gemenskap i gruppen, att man har lyckats uträtta smärre underverk, fast man kämpade mot klockan eller deadline som det heter inom vissa gränser.

Men frågan är hur skapar man en framgång från ngt så dominerande som stress? Den frågan tror jag vetenskapen har ställt sig många ggr, det finns nog lika många svar som det finns människor.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 11 månader sedan #1251079 av Amandara
Även positiv stress, det som är kul och stimulerande, kan ju slita på hjärnan....
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 11 månader sedan #1251087 av Jocke
www.hjarnfonden.se/2017/12/vad-ar-stress...en-nar-vi-stressar/#

Frän hjärnfonden tar nog en stund att läsa igenom.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 11 månader sedan #1251092 av notwoodstock
Jag tycker det är faser i livet. Och när jag körde in i väggen på 1980-talet, så återhämtade jag mig helt och blev sedan sjuk igen.

Men en noggrann historia skulle bli komplicerad, där stress, krasch och återhämtning är med, men inte hela biten.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251093 av Geta
Kan inte påstå att jag återhämtat mig från schizofreni men jag har vant mig vid tillståndet.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1251099 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Help me out....återhämtat dig från något?
Du uttrycker dig om väldigt bra jocke, har lätt för att beskriva, man förstår din känsla väldigt enkelt i diin berättelsre, är det inte du som brukar berätta med bild, jag tycker ditt språk och din förmåga att uttrycka slår bilduttryck med hästlängder.