Någon som är villig att ställa upp och hjälpa mig?

Mer
20 år 5 månader sedan #179 av Forskaren
Hejsan! Jag håller på att skriver ett specialarbete om Schizofreni och behöver någon som kan ställa upp som min "handledare" dvs kolla igenom lite av vad jag skriver och disskutera och eventuellet svara på frågor men det verkar inte finnas någon som vill hjälpa mig. Intrycket jag har fått från denna sajt har än så länge varit väldigt positivt så jag hoppas på att någon här kanske kan hjälpa mig.

Hör i så fall av er.

Tack på förhand
Mer
20 år 5 månader sedan #180 av Admin1
Jag kan hjälpa dig. Det kanske är mycket text, så du kan e-maila det till mig.
<!-- e --><a href="mailto:webmaster@viska.se]webmaster@viska.se[/url]<!-- e -->
Om du skall läsa om schizofreni rekommenderas Socialstyrelsensr Vård och stöd till patienter med schizofreni - en kunskapsöversikt. Alldeles färsk, bra och gratis.
www.sos.se/FULLTEXT/110/2003-110 ... 110-12.pdf
Mer
20 år 5 månader sedan #181 av Forskaren
Detta är verkligen jätte snällt av dig. Jag har ännu inte börjat skriva, eller åtminstone inte så mycket, jag håller mest på att samla kunskap. Men jag mailar till dg när jag kommit igång lite mer och kommer säkerligen frågan en massvis.

Tack igen!!
Mer
20 år 5 månader sedan #182 av Admin1
Det är ingen ide att läsa andra svenska böcker för de är förmodligen föråldrade.
Den enda som kan vara bra dock är Hjärnans budbärare av Arvid och Lena Carlsson. Låna i så fall den senaste upplagan från 2001 c:a 200 sidor.
Den handlar dock bara delvist om schizofreni.

Admin
Mer
18 år 5 månader sedan #25762 av Nissegossen
Hej Forskaren! Jag har ett lager med texter jag skrivit.

Du får texter från en som själv har erfarenhet utav sjukdomen och skriver från den drabbades synvinkel.

Min hotmail adress är;
<!-- e --><a href="mailto:nissegossen100@hotmail.com]nissegossen100@hotmail.com[/url]<!-- e -->

Det var en elev på gymnasiet, som jag hjälpte. Hon fick MVG i betyget!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum