Följsamhet vid neuroleptikabehandling

  • Student
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 2 veckor sedan #72494 av Student
Hej!

Jag är en apotekarstudent vid uppsala universitet som gör en studie inom ramen för epedemiologi. Mitt syfte är att sammanställa orsakerna till den dåliga följsamheten vid neuroleptikabehandling. Jag skulle gärna vilja genomföra en intervju med någon som behandlas med antipsykotiska läkemedel. Intervjun går bra att genomföra enbart genom att fylla i ett word-dokument.

Givetvis går de att vara helt anonym!

Tack på förhand!
Mer
17 år 2 veckor sedan #72503 av Admin1
Bra om du kunde ange en e-postadress, så att någon kan kontakta dig. Lycka till med undersökningen!
  • Student
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 2 veckor sedan #72505 av Student
Svar från Student i ämnet Följsamhet vid neuroleptikabehandling

Admin1 skrev: Bra om du kunde ange en e-postadress, så att någon kan kontakta dig. Lycka till med undersökningen!


Givetvis!

min mailadress är: <!-- e --><a href="mailto:mado9112@student.uu.se]mado9112@student.uu.se[/url]<!-- e -->
Mer
17 år 1 vecka sedan #72515 av Nissegossen
Student! Skicka det till mig skall jag försöka hjälpa dig så gott jag kan! Se E-post nedan!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Student
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 1 vecka sedan #72526 av Student
Svar från Student i ämnet TACK!
Jag vill tacka de två personer som tagit sig tid att svara på mina frågor. Det är betydligt mer givande att få enskilda individers svar på hur de uppfattar sin läkemedelsbehandling jämfört med statistiska undersökningar.

Vad jag hittills har förstått är det inte nödvänligtvis biverkningarna som gör att man inte fullföljer sin medicinering korrekt. Finns de någon mer som vill tillägga sin åsikt i frågan om varför följsamheten inte är optimal och vad som ev. skulle kunna göras för att den ska bli bättre så skriv gärna någon rad om det till mig.

<!-- e --><a href="mailto:mado9112@student.uu.se]mado9112@student.uu.se[/url]<!-- e -->

Tack på förhand!
Mer
17 år 1 vecka sedan #72557 av Admin1
Det tar nog några dagar till innan du får fler deltagare. Jag skall nämna din undersökning i nyhetsbrevet, som går ut till drygt 130 medlemmar imorgon. Bra initiativ att göra en undersökning på detta och jag rekommenderar alla att deltaga i den.