En 22-årig man i Fagersta avled i veckan efter en förmodad överdos av spice.

På sjukhusens akutmottagningar tar man emot allt fler ungdomar som skadats allvarligt av den syntetiska drogen.

Lucas i Karlstad missbrukade spice i åtta år. Han drabbades av psykoser och vanföreställningar.

Läs mer hos Sveriges Radio.

Kommentarer   
scannercicret
#5 scannercicret 2014-11-23 20:39
Varför5 taga hela posen på en gång. Delaupp den till minst tio portioner. Blandat med vanligt tobak.
Geta
#4 Geta 2014-11-10 19:57
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=99&artikel=6011345
zoegas
#3 zoegas 2014-11-06 10:31
Det där var väll ingen psykos?
Geta
#2 Geta 2014-11-04 14:48
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=6008877
Admin1
#1 Admin1 2014-11-03 18:09
Det som är oroande är att tonåringar använder spice och att det är psykosframkallande. Kan finnas liksom cannabis till tonåringar risk för att de senare insjuknar flera år tidigare i schizofreni. Ett allvarligt problem om det är så.

Du har inte rätt att posta kommentarer