Körkort

  • hasse
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 3 månader sedan #8804 av hasse
Körkort skapades av hasse
Hej
Hur är det egentligen med schizofreni och körkort ? Själv har jag det.
Men finns det någon statestik på detta ? Och har ni körkort.
Mvh hasse
Mer
19 år 3 månader sedan #8806 av Mindy
Svar från Mindy i ämnet Körkort
jag tog mitt körkort för ca två år sedan, jag var sjuk redan då.
Det var lite jobbigt ett tag med tvångstankar som ; "titta en lastbil, vad lätt det skulle vara att köra in i den"
Men nu är det inget problem. Jag tycker snarare att det är skönt i bland att köra bil själv och prata lite med mina röster. Hjälper mig ofta att reda ut problem :)
Mer
19 år 3 månader sedan #8810 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Körkort
Hej! Har haft körkort sedan 1968 och körde lastbil ett tag i början på 1970.
Har dock inte kört bil sedan 1980 då jag var utanför Gbg och hälsade på min syster. Där i trädgården fick jag höra en röst som sade
"kör du bil så kör du ihjäl dig" Jag minns inte om jag körde hem eller inte, men den fick stå på parkeringen hemma tills luften nästan gått ur däcken då jag körde den till en som köpte den av mig.
En och en halv vecka efter att rösten talat till mig, fick jag se en syn där jag låg där nere och min syster och mina släktingar en efter en kom och slängde blommor på mig där jag låg.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 3 månader sedan #8817 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet Körkort
Jag blev förvånad av att när jag skulle skicka körtillstånd, på pappret stod det om man hade varit inlagd för psykisk sjukdom. Jag skrev nej.....undrar varför, visst kan depression och psykos kanske göra att koncentrationen blir mindre men om man skriver ja, kanske dom börjar strula..
  • a
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 3 månader sedan #8821 av a
Svar från a i ämnet Körkort
jag har inget körkort. När jag var arton orkade jag inte ta direkt utan tänkte vänta till efter högskolan där jag ändå inte behövde nåt.. sen blev jag sjuk och tror inte jag skulle klara av och köra bil pga olika symptom... teoriprovet däremot skulle jag inte ha några problem med...
Mer
19 år 3 månader sedan #8830 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Körkort
Mindy,

Hur går det när du får en sån tvångstanke?
Jag har också fått såna tankar; om jag vrider på ratten kör bilen ner för det här stupet. Bara en liten vridning..........

Men jag har aldrig gjort den där vridningen på ratten.......

Däremot kommer tanken varje gång jag passerar samma ställe......