RSMH och RUS - kontakt vid medlemskap?

Mer
14 år 7 månader sedan #244743 av amginea
Jag har fått för mig att man ska bli kontaktad av någon lokalavdelning i samband med att man går med i RSMH och/eller RUS, har jag fel i detta? Gick med för ett bra tag sedan och har inte blivit kontaktad. Jag hatar byråkrati och att ringa "allvarliga samtal" (men har sällan problem om jag blir uppringd och inte driver diskussionen), så jag drar mig gärna från att själv ringa och höra efter vad som händer...
Mer
14 år 7 månader sedan #244768 av Isa-Alise
Du får nog själv gå in på din lokala RSMH/RUS förening... jag tror knappast att de kontaktar dig innan du blivit en regelbunden medlem där och fått vänner...
Mer
14 år 7 månader sedan #244795 av Tikki
Enligt beslut SKA lokalavdelningen kontakta medlemmen. Tyvärr är där en del avdelningar som slarvar med detta. Är det Malmö-avdelningen Du blivit medlem i så är det inget konstigt alls med tanke på hur den fungerar.
Mer
14 år 7 månader sedan #244803 av Geta
Det kan man nog inte begära att lokalavdelningen ska
ta kontakt med en om man blir medlem i RSMH.
Många gånger så är medlemmarna i en lokalavdelning
själva ganska sköra och har svårt att driva föreningen.
Det hänger på ens eget initiativ om man vill ha kontakt
med lokalföreningen eller inte.
Du kan gå dit och presentera dig och ta en kopp kaffe
till att börja med.
Mer
14 år 7 månader sedan #244810 av amginea

Tikki skrev: Enligt beslut SKA lokalavdelningen kontakta medlemmen. Tyvärr är där en del avdelningar som slarvar med detta. Är det Malmö-avdelningen Du blivit medlem i så är det inget konstigt alls med tanke på hur den fungerar.


Helsingborg, men du var nära :). Ja, jag fick för mig att där fanns något sådant beslut.
Mer
14 år 7 månader sedan #244812 av tryskey
beslut eller inte, du kanske bara kan ta tag i det hela och själv ringa upp dem? Det verkar ju enklast, om de nu har lite grus i maskineriet.