fantasi...till överdrift??

Mer
18 år 11 månader sedan #14479 av Sugared
Svar från Sugared i ämnet fantasi...till överdrift??
<!-- w --> www.paranormal.se <!-- w -->
Mer
18 år 11 månader sedan #14530 av milla
Svar från milla i ämnet fantasi...till överdrift??
Oj vad många svar jag fått!!
Kul med andra reflektioner.

1of3 skrev:

Ibland så kan man få sådana inblickar...jag har fått det ibland men avfärdar det bara som tur....Får du det ofta?

nej det händer ibland när jag inte tänker på något särskilt..det bara poppar upp..lite kul faktiskt :)


Zedd skrev:

Jag tror absolut att det finns människor som har ovanliga förmågor och upplevelser, tillhör dem själv faktiskt. Givetvis kan det också bara vara en tillfällighet, men händer det fler gånger kanske du till hör den mediala delen av befolkningen.

jag hoppas att det är något övernaturligt...fast jag har ju medicinerats mot såna här saker förut...dom på psyk säger att det tillhör deppressionen jag förut hade...men jag önskar någonstans att dom har fel..


Admin1 skrev:

Ibland kan de mest underliga tlllfälligheter inträffa - slumpen är kraftfull.

jo självklart är jag medveten om det...ibland kan pusselbitar verkligen falla till ens rätt utan att man påverkat det så mycket...slumpen ska man inte spräcka hål på


Isa-Alise skrev:

Fantasi är naturligt och sunt... man kan fantisera om allt möjligt och omöjligt... och om man skriver ned det bli författare...

Funderar du på hur folk lever när du ser fönstren till ett hus? Diktar om troll i skogen... eller tänker ut historier med anknytning till en händelse eller ett föremål? Då kanske du har gåvan att skriva också... skönlitteratur med beskivningar och person porträtt... eller äventyrsböcker och thrillers?

Var inte rädd för din kreativitet... var glad åt den och ta vara på den...

Jo det stämmer att jag tycker om att skriva! Eller ja..det har inte blivit av med det så mycket under medicineringen..har ju slutat med medicinen och nu börjar alla intryck översköljas igen..fast jag har "glömt" bort att skriva..tack för påminnelsen. :)
Fast jag tror inte på tomtar o troll... :lol:
Men jag har nog en viss fantasi...


Undrande skrev:

Associationen här verkar ju ganska klar...så frågan är om en sån slump som faktiskt ofta inträffar inträffade, eller, om du kände ngt "övernaturligt".

Jag känner mer ..hur saker strålar, och även platser och saker kan stråla om det är en en miljö där de får mkt av en viss strålning. Men det är inte alls logiskt, tex vissa gravfält ger extrema vibbar, andra inga tycker jag...
Å andra sidan så "känner" jag ju inte alla människor tydligt snabbt heller

Jag känner också vibbar av speciella platser som gravar eller liknande...brukar få upp bilder när jag håller i gamla smycken..men psyk säger att det är en inbillning som kommer ifrån ångest...
Äh, jag vet inte vad jag ska tro...jag är väl en knepig typ som behöver medicin för att jag ska lugna ner mig...men samtidigt så är det kul på något sätt...äh..jag tänker så mycket strunt ibland...det kanske är det som är problemet..



tack för alla svar![/b]
Mer
18 år 11 månader sedan #14533 av Nissegossen
Hej milla! Tomtenissen säger, att du inte är ensam!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 11 månader sedan #14590 av Undrande
Jag tror ju inte man ska tala om detta på psyk, för det är ju faktiskt inget problem om man är psykiskt frisk, då kan man ju hantera det, "oj, här i detta rum känner jag mig illa till mods, bäst jag byter rum så fort jag kan" isf att bara gråta för att rummet påverkar en när man är känslig tex...

Då kan ju svaret bli att rummet påverkar en om psyk frågar varför man gråter, men i verkligheten är det ju så att du måste få fram att du är så sårbar att bara vibbar i ett rum får dig att gråta.

Bilder så kan ofta vara falska, eller svårtolkade...
o hursomhelst inte nödvändigvis kopplade til ångest alls, fattar inte varför hon säger så, du kanske drog ett ledsamt dramatsikt exempel?

Problemet är ju att du och din utveckling ligger i tänkandet...så det är svårt att ta bort bara struntet... för det är ju faktiskt så att du nog tänker lite för mkt...
fast det gör nog jag me så..