Städdag

Mer
13 år 8 månader sedan #330863 av iprenmannen
Städdag skapades av iprenmannen
Hej

Idag skall jag städa min lägenhet. Känns tråkigt och svårt att komma igång. Man vet ju att man får göra om stor städningen om två veckor.
Ibland när jag vet att jag har något kul efter att se fram emot så går det lättare. Fast idag har jag inte det.

Hur ofta städar Ni?
Mer
13 år 8 månader sedan #330872 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Städdag
Jag har boendestödjare två gånger i veckan. Delar upp lägenheten, en dag kök, annan dag badrum. Städer badrummet betydligt oftare än sovrummet.
Mer
13 år 8 månader sedan #330879 av kvinnan
Svar från kvinnan i ämnet Städdag
Jag har boendestöd en gång i veckan(eller ska nu har det inte fungerat) då brukar jag alltid städa eller diska innan de kommer.

Just nu ser det riktigt bra ut (förrutom stor disk i köket) för jag fick hjälp av min mor och syster att städa innan min fars 70års kallas. Nu ska jag göra ett schema tillsammans med boendestödet med vilken dag oh tid jag ska diska , dammsuga osv. Har inte fungerat tidigare men skamm den som ger sig :)

Mitt mål är att ha det så fint och rent hemma så att jag kan släppa in besök utan att behöva skämmas...
Mer
13 år 8 månader sedan #330884 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Städdag
Städningen blir oftast 1 gång/vecka, fast jag plockar också undan saker lite varje dag...
Mer
13 år 8 månader sedan #330890 av Geta
Svar från Geta i ämnet Städdag
Igår hade jag besök av min syster. Hon hittade spindelväv i
lägenheten och höll på att gå upp i limningen...... :rolleyes:
Mer
13 år 8 månader sedan #330891 av kvinnan
Svar från kvinnan i ämnet Städdag
Oj då! Jag ser spindelväv uppe i taket härifrån soffan :rolleyes: