konstigt samtal

Mer
18 år 5 månader sedan #28129 av CrazyGirl
Idag ringde min telefon.. det var ett konstigt nummer, med massa siffror, inget direkt riktnummer.
Det var en inspelad röst som sa på engelska att jag vunnit en resa till Karibien.. jag tänkte direkt att det är säkert någon som tjuvringer och skojar med mig.. (man kan ju beställa såna här förinspelade tjuvringningar) och så sa rösten att jag skulle trycka på knapp 9 för att få min vinst.. så då gjorde jag det.. tänkte att snart kommer väl brorsan in i samtalet och gapskrattar åt mig.
Så gick det en signal och så sa dom att det är dom som står för kostnaden av samtalet.. jag la på.. och skulle ringa brorsan.. men då fortsatte signalerna att gå.. jag la på igen och höll på så flera gånger och sen kom jag fram då sa den inspelade rösten att numret var fel och att ja skulle göra något.. typ knappa in massa siffror och så..men då la jag på.. och då äntligen bröts samtalet.
Nu är jag livrädd för att det samtalet kostade mig massa pengar.. 8O
vad tror ni?
Mer
18 år 5 månader sedan #28130 av CrazyGirl
Svar från CrazyGirl i ämnet konstigt samtal
En god vän visade mig denna länk precis:
www.konsumentverket.se/mallar/sv ... goryId=509
Mer
18 år 5 månader sedan #28132 av CrazyGirl
Svar från CrazyGirl i ämnet konstigt samtal
Ännu en länk:

www.idg.se/ArticlePages/200507/2 ... CS.dbp.asp
Mer
18 år 5 månader sedan #28136 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet konstigt samtal
Jag har också blivit utsatt för det där. Som tur var kände jag till det när det ringde. Jag tror inte det kommer kosta något för dig, men man kan ju inte veta. Klart man blir orolig!
Mer
18 år 5 månader sedan #28153 av Saari
Svar från Saari i ämnet konstigt samtal
Jag har också fått det samtalet för ett ganska bra tag sedan. Jag slängde på luren direkt. Är så van från mitt sommarjobb då tokar från mystiska länder ringer och ska försöka lura företaget på pengar, så det var som en reflex.

Jag läste den första artikeln. Mitt efternamn börjar på F, då har de nog hunnit gå vidare ganska långt nu! Hoppas de inte tjänar någonting på det... Blir så arg på sådana där bedrägerismakare. Usch!

Malin, vet du om de tog några pengar från dig?
Mer
18 år 5 månader sedan #28155 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet konstigt samtal
Detta är vanligt! Min före detta sambo har fått tre samtal, men då var det inte en inspelad röst utan en tjej som talade engelska med en accent någon annanstans ifrån.
Vi spårade samtalet till Florida och medelade konsument Göteborg. De vill ha kreditkortsnummret för de säger att det kostar några avgifter för att få vinsten. Gå inte på Det! Lämnar du ut kreditkortsnummret så tömmer de bankkontot!

Var vaksamma, jag reagerade direkt! Gå in på konsument Europa så får ni se. Ni får länken tiil konsument Europa här nedan. Gå icke på det!

www.konsumenteuropa.se/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum